حاتب زاده: اتفاقی که در وین افتاد تنگی نفس است

حاتب زاده: اتفاقی که در وین افتاد تنگی نفس است

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آنچه در وین انجام شد یک توقف کوتاه و یک نفس کوتاه بود.

سعید حاطب زاده در نشست خبری هفتگی گفت: تاریخ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده است و هر زمان که دو طرف بر سر تاریخی توافق کنند، اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی با ما دارد و در سطوح مختلف با ما تعامل دارد، مرکز تهدید ایران باشد. “

وی افزود: رژیم صهیونیستی بارها در عراق ناامنی ایجاد کرده است. دولت مرکزی عراق بارها و آشکارا گفته است که اجازه نمی دهد مرزهای عراق برای ایران ناامن باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در خصوص درخواست روسیه در مذاکرات وین اظهار داشت: درخواست روسیه رسمی، صریح و آشکار بود، آن را دریافت کردیم و باید در کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

حاتب زاده در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اگر به توافق برسیم، با صدای بلند به تمام ملت ایران اعلام خواهیم کرد. مسائل باقی مانده بین ما و ایالات متحده نیازمند راه حل های سیاسی از سوی واشنگتن است. این تصمیمات هنوز اعلام نشده است و در صورت اتخاذ این تصمیمات به وین باز خواهیم گشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر وزیر امور خارجه به لبنان در دستور کار است اما این سفر فردا انجام نمی شود.

حاتب زاده گفت: هیچ کاری را متوقف نکرده ایم و کاری هم نخواهیم کرد. پیش بینی من این است که نفس ایجاد شده در مذاکرات وین زیاد دوام نخواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید