آخرین اخبار آخرین مهلت پرداخت معوقات مستمری بگیران

آخرین اخبار آخرین مهلت پرداخت معوقات مستمری بگیران

مستمری بگیران تامین اجتماعی که مبلغ آنها بالاتر از حداقل بود، در شهریور ماه امسال بر اساس مصوبه شورای عالی کار حق دریافت 38 درصد افزایش حقوق به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان را داشتند، در حالی که در 5 ماه اول سال فقط 10 درصد افزایش حقوق.

سپس مقرر شد مابه التفاوت 5 ماهه ابتدای سال در نیمه دوم سال به مستمری بگیران پرداخت شود اما آنطور که از واریزی ها مشخص است، تا به امروز معوقات مستمری بگیران پرداخت نشده است. البته همانطور که اخیرا اعلام شده است، احتمالا پرداخت معوقات از آبان ماه آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون و رفاه اجتماعی روز یکشنبه، پرداخت حقوق ماهانه نزدیک به 4 میلیون مستمری بگیر و مستمری بگیر تامین اجتماعی متوقف شد و حدود 2600 میلیارد تومان به کل هزینه ماهانه پرداختی مستمری ها نسبت به ابتدای سال اضافه شد.

بر اساس این گزارش، پس از تصویب مصوبه شورای عالی کار در خصوص مستمری سایر سطوح مستمری بگیران و بر اساس اعلام قبلی سازمان تامین اجتماعی، دومین ماه پرداخت حقوق به مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی است. سازمان از آبان ماه نیز پرداخت مابه التفاوت مستمری 5 ماهه ابتدای سال جاری برای این دسته از مستمری بگیران آغاز می شود.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در تلاش است تا منابع و اعتبار مورد نیاز برای پرداخت شکاف فروردین تا مرداد ماه مستمری سایر سطوح را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید