آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی؛ امروز


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815136

امروز آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و تخصصی علمی/فناوری در رشته های پایه پزشکی، بهداشت و علوم تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در تاریخ های 2 و 3 و 4 تیر 1401 آزمون ورودی دانشجویان مقطع دکتری و دکتری پژوهشی در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و درمان و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی برگزار می شود.

ثبت نام این آزمون از روز یکشنبه 15 اسفندماه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp تا ساعت 14 امروز یکشنبه 22 اسفندماه ساعت 14 به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند. ir

هزینه ثبت نام در آزمون کتبی 2 میلیون و 85 هزار ریال (208 هزار و 500 تن) و استفاده از خدمات پیامکی 12 هزار ریال (1200 تن) می باشد. متقاضی باید برای خرید وام 2 میلیون و 97 هزار ریالی (209 هزار و 700 تن) به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و برای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی دکتری کد پرداختی دریافت کند.

با توجه به واریز مستقیم این مبالغ به حساب خزانه، وجه پرداختی به هیچ وجه قابل استرداد نمی باشد.

توجه: متقاضیانی که برای دو منطقه (یا کیت) درخواست می کنند باید برای هر کدام مبلغ جداگانه پرداخت کنند.

مدارک لازم جهت ثبت نام و شرکت در آزمون های تخصصی دکتری و علمی مقطع دکتری در رشته های علوم پایه، بهداشت و درمان و علوم تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در سال تحصیلی 1402-1401.

با توجه به اینترنتی بودن ثبت نام، در صورت تقلب و تخلف از اطلاعات مورد نیاز، در هر مرحله از آزمون (برگزاری، اخذ و آموزش)، بر اساس مصوبات شورای بدوی، داوطلب از پس آن بر می آید. اسکن شود.

1 عکس 3×4 (از اسکن عکس هایی که دارای چاپ هستند خودداری کنید)

2. نقشه ملی اصلی

3. اصل شناسنامه

4. اصل دایره المعارف فوق لیسانس یا دکترا یا گواهی معتبر حاکی از مدرک تحصیلی داوطلب. (مدرک تحصیلی خارج از کشور باید به تایید یکی از وزارتخانه های بهداشت و علوم برسد).

5. اصل گواهی میانگین موفقیت درس (برای دانشجویان ترم آخر گواهی معدل نمرات تکمیل شده) در صورتی که معدل در معدل قید شده باشد، ارائه گواهی معدل الزامی نیست. (در صورت عدم ارائه میانگین امتیاز مربوطه صفر در نظر گرفته می شود.)

6. فرم شماره یک برای دانشجویان سال آخر که باید امضا و مهر شود.

7. سند اصلی وضعیت سیستم خدمات عمومی را نشان می دهد

8. اصل دستور کار 1400 برای مدرسان رسمی (مدرسان) متقاضی استفاده از مازاد ظرفیت (فرم شماره 2 دفترچه)

9. رضایت کتبی بدون قید و شرط از شخص ارشد اداری برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری مدرسین، مدرسان رسمی وزارت بهداشت و موسسات مرتبط.

در رابطه با مأموریت تربیت کارکنان، دانشگاه/هیئت علمی مربوطه می‌تواند بر اساس ضوابط کار و سازمانی کارکنان غیرهیئت علمی که به تصویب هیأت امنا می‌رسد، مأموریت آموزشی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای کارکنان فراهم کند. این کارمندان باید از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند.

10. فرم ویژه ایثارگران جهت استفاده از منشی و سایر تجهیزات مناسب صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان محل استقرار پرونده.

11. اصل نامه معرفی استعدادهای درخشان از دانشگاه متبوع بر اساس آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان در مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت (فرم شماره 3 دفترچه)

12. کد رهگیری 12 رقمی متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ( شاهدان و ایثارگران نباید کد رهگیری از سایت ایثارگری یا کد ایثارگری ارائه کنند)

13. کارت شهید یا همسر فرزند، کارت جانباز، فرزند یا همسر جانباز.

14. فرم داوطلبی بسیج جهادی از اداره کل جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی.

توزیع کارت ورود به جلسه فقط به صورت اینترنتی است داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 30 خرداد لغایت 10 تیرماه 1401 به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

متقاضیان باید در انتخاب شهر در سایت آزمون که در فرم ثبت نام موجود است دقت زیادی داشته باشند. شهر محل آزمون پس از ثبت نام نهایی (مهلت ویرایش) قابل تغییر نمی باشد.

کلیه پذیرفته شدگان آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و درمان و علوم تخصصی، تعهد اختصاصی یا عمومی توسط یکی از دانشگاه ها بر اساس اعلام نیاز و با تشخیص کمیسیون تعهدات ویژه کشور اخذ خواهند شد. وزارت بهداشت

تبصره ـ كاركنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مؤسسات ذيربط و دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كشور وظايف خاصي را به واحدهاي ذيربط محول خواهند كرد.

تبصره: کارکنان سایر وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت ها و شرکت های مرتبط با دولت در صورتی که شهریه آنان توسط مرجع ذیربط پذیرفته و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود از تعهد عمومی معاف خواهند بود.

موضوع تکالیف قانونی دانشجویان دکتری و دانشجویان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر موسسات در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی (19 تیرماه 1391) مطرح و به تصویب رسید.

«کلیه کارکنان (مدرسان و کارکنان) دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات غیر وابسته به وزارت بهداشت که در آزمون دکتری علوم پزشکی پذیرفته می‌شوند باید پس از پذیرش در وزارت بهداشت مشغول به خدمت شوند» و در صورت درخواست با تعهد به محل کار خود، محل کار باید متعهد به پرداخت کلیه شهریه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت و صدور حکم ماموریت دانشجویی باشد.»

دانشگاه های علوم پزشکی هیچ گونه تعهدی در قبال تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارند، در صورت وجود خوابگاه از دانشجویان حمایت می شود.

با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 18 اسفند 1394 مجلس شورای اسلامی، ارزشیابی و پذیرش در دوره های دکتری تخصصی و دکتری به شرح زیر است:

روش اجرا: دکتری. 50 درصد سهم آزمون کتبی سهم سوابق آموزشی، علمی و فناوری 20 درصد است. سهم مصاحبه های علمی 30 درصد است.

روش پذیرش: مدرک دکتری مبتنی بر پژوهش / فناوری. سهم آزمون کتبی 30 درصد است. سهم سوابق آموزشی، علمی و فناوری 20 درصد است. سهم مصاحبه های علمی 30 درصد است. 30 درصد سهم آماده سازی طرح.

آزمون کتبی به صورت متمرکز در قالب سوالات چهارگزینه ای با نتیجه منفی از مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود.

این دوره شرایطی را فراهم می کند تا داوطلب بتواند حداکثر در دو دوره (یا مجموعه) آزمون که در دو گروه مختلف مطابق با مدرک قبلی خود برگزار می شود، شرکت کند. داوطلبان مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) آزمون از یک گروه نیستند.

برای ثبت نام در دو دوره (یا مجموعه) آزمون باید دو پرداخت جداگانه انجام شود.

بسته به شرایط و امکانات دانشگاه ها و همچنین شرایط خاص کشور متاثر از شیوع، بازرسی از همه و / یا تعدادی از مناطق ممکن است به صورت الکترونیکی و / یا کاغذی انجام شود.

داوطلبان شرکت در آزمون مجاز به انتخاب تنها یکی از رشته های دکتری یا دکتری در رشته های پژوهشی/فناوری محور هستند که باید در فرم ثبت نام انتخاب شوند. اقدام به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید