آخرین وضعیت دستیار سرمربی جدید استقلال

آخرین وضعیت دستیار سرمربی جدید استقلال

باشگاه استقلال هفته گذشته پس از جدایی از فرهاد مجیدی مهمترین معمای خود را حل کرد و حالا ریکاردو ساپینتو باید هدایت این تیم را در فصل آینده لیگ برتر برعهده بگیرد. بازیکن سابق تیم ملی پرتغال که باید ببینیم آیا می تواند نتایج استثنایی فصل گذشته آبی ها را تکرار کند یا خیر؟

تکلیف سرمربی مشخص شده و طبق صحبت های انجام شده در روز معارفه، بیژن طاهری در فصل آینده در کنار پرتغالی ها به عنوان سرمربی نیمکت نشین خواهد بود اما وضعیت دستیاران چگونه خواهد بود؟

مردان اروپایی
استقلالی ها به ریکاردو این آزادی را دادند که تعدادی از همکاران اروپایی خود را به انتخاب خود جذب کند و او به احتمال زیاد دو دستیار خارجی را در باشگاه استقلال می آورد تا راه را برای عقد قرارداد با آنها هموار کند، اما در عین حال مدیران استقلال این کار را نمی کنند. استراماچونی باید تکرار شود و به درستی تاکید می کنند که ترکیب دستیاران مرد پرتغالی باید ترکیبی از مربیان ایرانی و خارجی باشد تا کادر فنی قطعا از حضور مربیان داخلی بهره مند شود. استقلالی ها می خواهند از هر چه بیشتر جوانان برای یادگیری از مربی خارجی استفاده کنند و در سال های آینده سرمایه ای برای فوتبال ایران شوند.

زرق و برق و بلند
بهزاد گلمپور در فصل گذشته برای انتقال دو مدافع آماده استقلال نتیجه حداقلی گرفت. حسین حسینی پس از مدت ها موفق شد به تیم ملی بازگردد و علیرضا رضایی به عنوان یکی از پدیده های فوتبال ایران معرفی شود. اگرچه نقش روانی فرهاد مجیدی در تقویت این دو مدافع برای اوج گیری بسیار مهم بود، اما در هر صورت نمی توان عملکرد فنی گلمپور را نادیده گرفت، بنابراین باشگاه در حال حاضر در حال بحث بر سر حفظ آقابازاد در پست اوست. البته وحید طالبلو هم یکی از گزینه هایی است که برای کار در خارج از ایران و تسلط به زبان انگلیسی در حال بررسی است و باید دید در نهایت چه اتفاقی می افتد.

شایعه حضور 3 استقلالی قدیمی
علاوه بر بحث مربی دروازه بان ها، زمزمه هایی از دستیاران ایرانی دیگری نیز در اطراف ساختمان سعادت آباد به گوش می رسد. هرچند رضا عنایتی مدتی پیش در مورد استقلال مدعی شد که صحبتی از دستیار او نشده است اما صبح دیروز شنیدیم این مربی یکی از گزینه های پیوستن به کادر فنی استقلال است. البته بعید به نظر می رسد عنایتی با توجه به عملکرد خوبی که در دو فصل اخیر در بین هواداران داشته، چنین پیشنهادی را بپذیرد و حاضر به کمک باشد، زیرا طبق قوانین نانوشته فوتبال ایران احتمال پیوستن شما وجود دارد. لیگ برتر چند هفته بعد از شروع فصل جدید یا شاید قبل از شروع لیگ آزادگان یک تیم ثروتمند دسته اولی به سراغش بیاید. از امیدرضا روانخواه و پیروز گوربانی نیز به عنوان دستیاران احتمالی نام برده می شود که حکایت آنها در حد حرف است و هنوز مذاکره رسمی صورت نگرفته است.

مصاحبه با سرمربی
هنوز برای انتخاب دستیاران تصمیمی نگرفته ایم و به سرمربی تیم فشار نمی آوریم.» اینها روز گذشته یکی از مسئولان استقلال در پاسخ به سوال ما درباره زمان انتخاب مربیان جدید بود. وی افزود: با توجه به اینکه بحث انتخاب دستیاران کاملاً فنی است، به هیچ وجه در مورد آن بحث نمی کنم و فقط می گویم ریکاردو ساپینتو آزادی عمل دارد. او دستیاران خارجی خود را معرفی می کند و زمینه برای حضور آنها در ایران فراهم می شود، اما با توجه به مربیان بومی، رزومه بازیگری و کاری آنها را در اختیار ریکاردو قرار می دهیم تا در صورت نیاز جلساتی را به صورت مصاحبه با آنها برگزار کند و در نهایت در نهایت به این تصمیم بگیرید که کدام یک با افکار فوتبالی سازگارتر است. این مشکلات قطعا تا اواسط هفته آینده حل خواهد شد و به طور کلی مشکل بزرگی نیست زیرا سرمربی بهتر از هر کسی می داند چه کسی را به عنوان دستیار خود انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید