رونمایی از روش کلیدی برای دستیار: پیشنهاد دستیار اسکوچیچ را نپذیرفتم

رونمایی از روش کلیدی برای دستیار: پیشنهاد دستیار اسکوچیچ را نپذیرفتم

مارکار آقاجانیان، دستیار ایرانی کارلوس کی روش که در مدت حضور سرمربی پرتغالی در ایران همیشه در کنار مربی پرتغالی حضور داشت، این روزها از مربیگری فاصله زیادی دارد و با وجود چندین پیشنهاد، هنوز تصمیمی برای بازگشت به مربیگری نداشته است. آقاجانیان در گفت و گو با رادیو ایران در رادیو ایران از شرایط حضور در تیم ملی، آشنایی با کیروش، شانس صعودش در تیم ملی، شرایط کاری، پیشنهاد دستیار اسکوچیچ و… صحبت کرد. مشروح سخنان وی را در ادامه می خوانید. :

* بازی آسانی در جام جهانی وجود ندارد. همه مسابقات سخت است و مهم نیست حریف شما کدام تیم باشد، شرایط جام جهانی واقعاً با سایر مسابقات متفاوت است. از طرفی به این موضوع نگاه می‌کنم که گروه ما می‌توانست سخت‌تر از تساوی‌های طرف مقابل باشد، از این نظر گروه ما مناسب‌تر است.

* تقریبا راحت تر از سایر گروه های تیم های آسیایی. کره جنوبی گروه بسیار سختی دارد و ژاپن هم همینطور. می گویم در رابطه با کشورهای موجود و مثلاً می تواند دستیار دوم تیم آلمان در گروه ما باشد. این نکات را در ابتدا گفتم تا سوء تفاهم پیش نیاید، چون در جام جهانی برای هیچ تیمی بازی راحت و آسانی نداریم، اما در مقایسه با سایر گروه ها می توان گفت که گروه ما متعارف تر است و ما یک تیم هستیم. گروه بهتر

* با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم و اکثر بازیکنان جام جهانی قبلی که در حال حاضر در فوتبال اروپا بازی می کنند، این نوید و امید است که بتوانیم با این شرایط خوب از گروه خود خارج شویم و این صعود نیست. دور..

* قبل از همکاری با آقای کیروش در لیگ یک و لیگ دو مربی بودم و در تیم ملی جوانان و المپیک دستیار بودم، آنالیزور بودم. در واقع می خواهم بگویم دوران مربیگری من خیلی زودتر از این مسائل شروع شد و می توان گفت پایان دوران مربیگری من به آقای کیروش رسید. قبل از حضور در تیم ملی در تیم دمشق تهران بودم که به لیگ یک صعود کردیم و بعد از آن به تیم ملی اضافه شدم.

* این تیم (مقاومت) احتمالاً یکی از دلایلی است که به طور اتفاقی با آقای کیروش آشنا شدم، زیرا در هتل المپیک با هم آشنا شدیم و علیرضا جهانبخش در آن زمان 16 سال سن داشت و در تیم من حضور داشت. او یک نابغه واقعا با استعداد بود و من او را در تیم بزرگسالان بازی کردم. او را برای تیم المپیک به آقای منصوریان معرفی کردم و بعد به تیم ملی آمد و در جام جهانی بازی کرد، حتی در جام جهانی 2014 مقابل آرژانتین هم در زمین بازی کرد. من این سوابق را دارم و قبل از آقای کیروش مربی بودم.

* در زمان حضور آقای کیروش، اگر یادتان باشد در مقطعی ایرانی نبود و من دو مسابقه در کنار ایشان نبودم و بعد دوباره اضافه شدم. بعد از رفتن آقای کیروش یکی دو پیشنهاد از لیگ اول داشتم که قبول نکردم چون در لیگ اول و لیگ دوم بودم و جو آنجا را می دانم و خیلی سخت است. الان شما در لیگ برتر ببینید چقدر مشکلات و خارج از زمین چقدر است. در لیگ های اول و دوم که واقعاً اقیانوسی از مشکلات است، نظارت در این رده ها به قدری ضعیف است و از این نظر علاقه ای به مربیگری در این سطح نداشتم.

* در ابتدای دوره جدید تیم ملی که آقای اسکوچیچ آمد و آقای نبی به فدراسیون برگشت، از سوی مدیرعامل با من تماس گرفت تا به عنوان دستیار به تیم ملی برگردم اما این موضوع را نپذیرفتم. و دلایل خودم را بیان کردم. با توجه به اینکه با آقای کیروش کار کرده ام، این را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید