آزادسازی 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای بهسازی راه های مازندران


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895974

1000 میلیارد تومان قیر رایگان به مازندران اعطا شد.

توسعه زیرساخت های جاده ای مازندران به عنوان یکی از اهرم های توسعه این استان پرتردد با اختصاص 2100 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به اولویت جدی در برنامه های کاری وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است. روزها. ‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; مازندران به عنوان یکی از استان های پرتردد کشور سال هاست که با مشکلات عدیده جاده ای دست و پنجه نرم می کند. اگرچه در تمامی دولت ها تلاش شده تا نواقص راه های این استان برطرف شود، اما همچنان بر اساس آمار راهداری، این استان همچنان با چالش های زیادی در زمینه محورهای مواصلاتی اعم از شهری، روستایی و بین شهری مواجه است. و شهرسازی مازندران حدود 60 درصد راه های روستایی و شهری استان نیاز به بازسازی و تعمیر اساسی دارد.

به گفته کارشناسان، در حالی که بهبود زیرساخت های جاده ای در استانی متراکم و متراکم مانند مازندران با حضور سالانه 40 میلیون گردشگر یکی از الزامات توسعه تلقی می شود، وجود چالش های فراوان مرتبط با حوزه راه در این استان عملا روند توسعه را هم در بخش گردشگری مختل می کند و هم در سایر محورها از جمله کشاورزی و صنعت اختلال ایجاد می کند.

اما یکی از محورهایی که در سفر 29 اسفند سال گذشته رئیس جمهور به استان مورد تاکید و تاکید قرار گرفت، بازسازی راه های ارتباطی استان است که تلاش می کنند این مشکل را به صورت رایگان حل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این خصوص گفت: از محل سفر رئیس جمهور استان به مازندران حدود 2100 میلیارد تومان برای بهسازی راه های فرعی و اصلی استان اختصاص یافت که وزارت راه این اعتبار را انجام داد. و شهرسازی به همراه برنامه و سازمان بودجه کشور تعیین کردند که این طرح جذب این اعتبارات شود.

سیدمحمد نظری با بیان اینکه با وجود گذشت تنها 6 ماه از سفر استانی رئیس جمهور به مازندران، حدود 300 میلیارد تومان اعتبار در حوزه جاده ای این کشور جذب شده است، گفت: بهسازی 6 کیلومتری آن. جاده طولانی سرخکلا – شیرگاه در شهرستان سوادکوه شمالی با 82 درصد کالبدی یکی از طرح های راه و شهرسازی در دست اجرا و در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته حدود 83 کیلومتر از راه های ارتباطی اصلی شهرستان های ساری، جویبار، بهشهر و گلوگا با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان بهسازی شده است، افزود: 80 کیلومتر به صورت دوره ای و با تامین اعتبار انجام می شود. تخصیص اعتبارات باقی مانده تا پایان سال جاری که از طریق اعتبارات مقررات منطقه ای انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به سایر پروژه های در دست اجرا در حوزه راه استان ادامه داد: اجرای دیوارها، شمع ها و رمپ های پل کابلی پل سفید به طول یک کیلومتر هم اکنون به صورت فیزیکی در دست اجرا است. پیشرفت 14 درصدی

نظری با اشاره به بهسازی جاده زیرآبی شیرگاه به طول پنج کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 45 درصدی افزود: در 6 ماه گذشته حدود 50 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است و با صرف هزینه 70 میلیارد تومان دیگر این پروژه به حداکثر می رسد سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی از الزام وزارت راه و شهرسازی به تامین یک هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای بهسازی راه های استان مازندران خبر داد و گفت: طبق برنامه زمان بندی شده، این پروژه باید تا پایان سال 1402 برای بهسازی راه های اصلی تکمیل شود. و راه های روستایی استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید