آزادی بیان به سبک آمریکایی؛ ژنرال سه ستاره کنار گذاشته شد و مورد بازجویی قرار گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با وجود ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر وجود آزادی بیان در این کشور و تظاهر به حمایت از آن برای سایر کشورها، واقعیت در آمریکا متفاوت است.

گری ولسکی، ژنرال بازنشسته آمریکایی، قراردادش تعلیق شد و درباره واکنش وی به اظهارات جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا، تحقیق و بازجویی شد.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، جیل بایدن در ۲۴ ژوئن در صفحه شخصی خود در توییتر از تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر ممنوعیت سقط جنین در تمام ایالت های این کشور انتقاد کرد.

ژنرال سه ستاره بازنشسته نیز در توییتی کوتاه نوشت: خوشحالم که بالاخره فهمیدی زن چیست. اما او چند دقیقه بعد آن توییت را حذف کرد.

با این حال، انتقاد از جیل بایدن به مذاق ارتش ایالات متحده خوش نیامد و سینتیا اسمیت، سخنگوی ارتش به واشنگتن پست گفت که تئودور مارتین، فرمانده مرکز تسلیحات ترکیبی، ولسکی را از قرارداد خود به عنوان مربی ارشد تعلیق کرد تا در انتظار نتیجه تحقیقات فرماندهی باشد.

در آن قرارداد، ولسکی 60 ساله، همراه با دیگر نظامیان بازنشسته یا غیرنظامیان ارشد بازنشسته، افسران ارتش، پرسنل و دانشجویان را آموزش می دهد.

به گزارش واشنگتن پست، او – که در ارتش آمریکا در جنگ‌های خلیج فارس، عراق و افغانستان خدمت کرده است – هنوز به درخواست توضیح درباره تعلیق پاسخ نداده است. کاخ سفید نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

پیشتر فعالان حقوق بشر در آمریکا گزارش داده بودند که پس از تصمیم دیوان عالی این کشور مبنی بر لغو سقط جنین، دسترسی به خدمات در این زمینه در ده ها ایالت به شدت محدود یا غیرممکن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید