آزمایش تسلیحات مافوق صوت توسط نیروی دریایی آمریکا


ساعت: 04:53
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906263

نیروی دریایی آمریکا آزمایش تسلیحات مافوق صوت را در ویرجینیا آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده تقریباً 12 آزمایش تسلیحات مافوق صوت را در تأسیسات پرواز والوپس ناسا در ویرجینیا انجام دادند.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی، آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های ملی ناسا انجام شد، تجهیزات ارتباطی و ناوبری را برای سلاح‌های مافوق صوت ارزیابی کرد. در این گزارش آمده است که این آزمایش ها همچنین مواد پیشرفته طراحی شده برای مقاومت در برابر شرایط مافوق صوت را ارزیابی کردند.

در این گزارش آمده است که این آزمایش‌ها برای تأیید جنبه‌های آینده سیستم‌های حمله سریع مرسوم و سلاح‌های مافوق صوت دوربرد نیروی دریایی انجام شده است.

ایالات متحده سرمایه گذاری خود را در توسعه تسلیحات مافوق صوت در سال های اخیر در بحبوحه پیشرفت های روسیه و چین که ایالات متحده آنها را به عنوان رقبای استراتژیک می بیند، افزایش داده است.

سرعت سلاح های مافوق صوت برای غلبه بر مکانیسم های دفاعی سنتی و کاهش زمان واکنش دشمن تعیین کننده است.

سال گذشته، ایالات متحده یک موشک مافوق صوت ساخته شده با فناوری تنفس هوا را با موفقیت آزمایش کرد که به سرعت بیش از پنج برابر سرعت صوت می رسد. یک موشک مافوق صوت ساخته شده با فناوری تنفس هوا قادر است از هوای جو زمین برای دستیابی به نیروی محرکه پایدار مورد نیاز برای سفرهای پر سرعت استفاده کند.

موشک های مافوق صوت علاوه بر سرعت بالای خود، به دلیل قابلیت تغییر مسیر پس از شلیک و همچنین فرار از رادار، توجه قدرت های جهانی را به خود جلب کرده اند. همانطور که ارتش روسیه مدعی است از نمونه ای از موشک های مافوق صوت خود در تهاجم نظامی خود به اوکراین استفاده کرده است و چین نیز در سال 2019 در جریان یک رژه نظامی از موشک مافوق صوت خود رونمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید