آغاز جشنواره «خرید شفاف» از ابتدای بهمن ماه

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800647

معاون بازرگانی و خدمات صمت گفت: فروشگاه دیگر قیمت بیشتری روی بسته بندی نمی گذارد و محصول را با تخفیف های جعلی به فروش نمی رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاه میرزایی معین وزارت تجارت و خدمات گفت: پویش دو بخش دارد: معرفی قیمت تولید کننده، بخش اول معرفی قیمت و بخش دوم جشنواره های فروش است که هدف آن حذف واسطه ها و شفافیت سیستم است. انتشار دادن. این موضوع بر عهده سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده است و با اجرای فاز دوم امروز تعداد کالاهای مشمول به 20 کالا رسید. آنچه از 22 دی ماه آغاز شده اسکن است اما در بهمن ماه جشنواره های فروش برای کاهش بخشی از کالاها را خواهیم داشت. سود سیستم توزیع

وی گفت: جشنواره ها همچنین می توانند کالاهایی را عرضه کنند که لیست قیمت ندارند. فروشگاه ها می توانند تا 30 درصد از سود خود را واگذار کنند. در صورت وجود تخفیف از سوی تولید کننده، باید در قیمت تولید کننده لحاظ شود، بنابراین فروشگاه دیگر قیمت بالاتری روی بسته قرار نمی دهد و محصول را با تخفیف های جعلی به فروش نمی رساند.

جشنواره خرید شفاف، طرح ملی تامین اقلام اساسی است که با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صمت از 16 تا 15 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

اتاق بازرگانی همچنین اعلام کرد هر گونه تخفیف بالای 3 درصد باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده روی کالا اعمال شود و تخفیف بیش از 3 درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت قیمت است. ضوابط اعلام شده توسط سازمان حمایت می شود و باید از انجام چنین اقداماتی خودداری شود.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید