آقازاده از آشپزی پدرش فرار می کند

آقازاده از آشپزی پدرش فرار می کند

روز جدید یکی از فرماندهان سپاه در تازه ترین اظهارنظر در رسانه ملی اعلام کرد که 4000 نفر از فرزندان مسئولان در اروپا و آمریکا زندگی می کنند. اینکه برخی از مسئولان تهران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند اما کودک را به کشور مستکبر فرستادند، واکنش جدیدی به اظهارات فرمانده سپاه نیست. نظارت بر زندگی فرزندان مقامات در کشورهای غربی به ویژه در سال های اخیر بسیار واکنشی شده است. 4000 ممکن است غیر واقعی به نظر برسد، اما فرزندان برخی از مشهورترین سیاستمداران در ترکیه، سوئیس، کانادا و ایالات متحده نفس کشیدن را انتخاب می کنند. سوال اینجاست که چرا مسئولان فرزندان خود را به چین، روسیه و کره شمالی نمی فرستند؟ آیا نوه ها از دست پدرانشان فرار می کنند؟

چهار هزار آقازاده در فرنگ؟

آقازاده با گسترش شبکه های اجتماعی یا زیر ذره بین افکار عمومی و بعضاً خود به شکوه زندگی خود در کشورهای غربی مباهات می کنند، مورد مناقشه قرار گرفته است. مقایسه زندگی بزرگواران مهاجر با زندگی افراد عادی جامعه که هم سن و سال، هم تحصیلات، هم هوش و… دارند، باعث ناامیدی در جامعه شده است. شاید تعیین تعداد دقیق اشراف در فرانسه آسان نباشد، اما فرزندان برخی از برجسته ترین سیاستمداران ترکیه در سوئیس، سوئیس، کانادا و ایالات متحده تصمیم می گیرند تا جایی نفس بکشند که حتی صدای برخی دیگر شنیده شود. . فرمانده کل سپاه پاسداران در هفته جاری تعداد آقازاده های مقیم غرب را 4000 نفر عنوان کرد و گفت: کسانی که از کودکی در خارج از کشور تحصیل کرده اند هیچ مسئولیتی در قبال آینده کشور نداشته باشند.

واکنش مدیر سابق روزنامه سپه به مجری سردار

اما عبدالله گنجه، مدیرمسئول روزنامه همشهری که تا چندی پیش روزنامه جوان را اداره می کرد، به این اظهارات واکنش نشان داد. مدیرمسوول سابق روزنامه سپه در توییتر خود نوشت: «خیلی شنیده ایم که 4000 آقازاده در انگلیس تحصیل می کنند. دیروز دیدم سرداری از سپاه این عدد را در شبکه یک سیما گفت. می گفت یک نفر را هزار تازیانه زده اند. جواب داد که یا شلاق نخوردی یا هزار تا نفهمیدی. اگر کسی 100 نفر از آنها را شناسایی کند، خبر خواهیم داد.»

اگرچه ممکن است رقم 4000 یا 5000 نفری که قبلاً اعلام شده بود بسیار زیاد و دور از واقعیت به نظر برسد، گنجی این بیانیه را در حالی بیان کرد که از امتیاز “ژن خوب” در بسیاری از بزرگواران ساکن داخل اعتراف کرد. نمی توان آن را پنهان کرد. چون دو سال پیش سوژه سریالی به همین نام (آقازاده) شده بودند.

واکنشی به زندگی یک کودک در خارج از کشور به دلیل ادعای انقلابی بودن او

پیش از این صحبت از تدوین قانون منع به کارگیری کارمندانی که فرزندان آنها در خارج از کشور زندگی می کنند مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه در سال 1999، بیش از چهار میلیون ایرانی در خارج از ایران زندگی می کنند. آمریکا با یک میلیون و نیم جمعیت، بیشترین تعداد ایرانیان را دارد. اما مشکل اینجاست که جامعه به زندگی در خارج از کشور حساس نیست، بلکه زندگی نوه ها و فرزندان مسئولان ارشد نظام در خارج از کشور واکنش نشان می دهد. سزاوارترین خبر آقازاده افرادی بودند که پدران یا مادران مسئول در کشور خود را فردی وفادار به آرمان های انقلاب معرفی می کردند.

از شعار مرگ بر آمریکا تا زندگی کودک در سرزمین استکبار

انتشار عکس هایی از دیدار خانواده محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس یازدهم موسوم به انقلاب ترکیه و شایعه حضور آنها برای تهیه سیسمونی برای نوه کلیباف، اخیرا به تیتر یک رسانه و واکنش ها تبدیل شده است. سال گذشته برخی رسانه ها رد صلاحیت علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برای سه دوره در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را به تابعیت دخترش در آمریکا نسبت دادند. گلمعلی حداد عادل، یکی از چهره های سیاسی اصولگرا که مدتی است ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته نیز در گفت و گوی تلویزیونی گفته است که دو دخترش مدتی در آمریکا زندگی می کنند و یکی از دامادهایش. در ایالات متحده متولد شد. معصومه ابتکار، رئیس سابق سازمان محیط زیست که به نقش خود در تسخیر سفارت آمریکا شهرت دارد، از زندگی پسرش در آمریکا بسیار حاشیه ساز شده است.

هزینه 150 میلیون تومانی دختر و نوه شهردار زاکانی

این در حالی است که علیرضا زاکانی شهردار تهران علیرغم اینکه گفته می شد پسرش شهروند سوئیس است، توانست در این مسابقه شرکت کند. اما کمپین او اعلام می کند که پسر زاکانی دوتابعیتی نیست و او پس از پایان تحصیلاتش در سوئیس به ایران بازگشته است. اما این اطلاعیه تولد نوه زاکانی دو روز مانده به امتحان نهایی پسرش در آن کشور را تایید می کند. اما اینکه یک مادر دو روز پس از تولد فرزندش چگونه امتحان می دهد، یک معماست!

روزنامه آفتاب یزد به برآورد هزینه های زندگی دختر شهردار فعلی تهران پرداخت و نوشت: «اگر پسر زاکانی ماهانه حدود شش هزار فرانک سوئیس هزینه می کرد، باید گفت که این خانواده سه نفره ماهانه حدود 150 میلیون تومان هزینه می کردند. از دختران حسن روحانی رئیس جمهور پیشین نیز در اتریش زندگی می کند.

نوبت وزرا است؟

سال گذشته علاوه بر مهاجرت فرزندان و نوه ها، شایعاتی مبنی بر مهاجرت حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت حسن روحانی به عمان مطرح شد. هنوز هویت دقیقی از مهاجرت این کارمند سابق از ایران مشخص نیست، اما انتشار پوستری از وزیر سابق بهداشت که در آن به عنوان موسس مرکز چشم پزشکی نور در عمان معرفی شده است، این شایعه را برجسته کرد.

تو موافق نیستی، بگذار بروم

در سال‌های اخیر، برخی دادگاه‌ها راه خروج را به مخالفان نشان داده‌اند. صحبت های زینب ابوطالبی مجری شبکه افق معروف ترین آنهاست. او گفت: هرکسی که به این شیوه زندگی معتقد است، نباید «با هم جمع شوند و از ایران بروند». علاوه بر اظهارات مجری شبکه موسوم به ارزش، علی اکبر رائفی پور سخنگوی معروف و محبوب ارزش ها نیز اظهاراتی مشابه کرده بود. او در یک سخنرانی از حکومت تنها حزب کمونیست در چین تمجید کرد: «اگر کسی در خانه باشد، یک کلمه کافی است. به دو مغز فرمان نمی دهد. یا این قاعده را قبول دارید یا اگر قبول ندارید بروید و بروید!

فرار از دست پدران؟

شاید برخی بگویند آن بزرگوارانی که در داخل کشور هستند به دلیل نوع زندگی و تفریح ​​و … چندان در ایران زندگی نمی کنند اما به دنیای خودشان سفر می کنند. اما اگر با همین نوه ها وارد خارج از کشور شویم و تعداد 4000 نوه خارج از کشور را عدد عجیبی بدانیم، این سوال پیش می آید که چرا نوه ها به آمریکا، کانادا و سوئیس می روند و به کشورهایی مانند چین، روسیه، ونزوئلا، کره شمالی نمی روند. ، و غیره. آیا آنها می روند آیا فرزندان مسئولان کشور از وضعیت و صنایع دستی پدران خود فرار می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید