کمک استانداری البرز به بازسازی پل تاریخی دختر 400 میلیون تن / ماشین 1600000000 تن در زمان آقازاده; میراث لنگ 500 میلیون تومانی صفویان!

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792370

استانداری البرز پس از چندین اقدام پیگیری برای مرمت پل دختر، 400 میلیون تن برای این پروژه کمک کرد، اما شورا و شهرداری که نوه هایشان خودروهای میلیاردی سوار می شوند، هنوز به وعده خود عمل نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک«تیتریک در 29 آبان ماه در گفتگو با مدیر عامل میراث فرهنگی البرز با عنوانچشم پل دکتر با کمک یک میلیاردی شهرداری کرج و استان آلبورگ خشک شد.وی به موضوع وعده مسئولان مبنی بر احیای پل بقایای صفویه کرج پرداخت.

ماجرا به 16 آذر 1378 برمی گردد که استاندار وقت البرز در بازدید از پل دختر به همراه مونسان وزیر میراث فرهنگی قول پرداخت 500 میلیون تن برای مرمت این بنای تاریخی را داد اما پس از این وعده های دیدار روی زمین باقی ماند.

البته وزارت میراث فرهنگی وعده 500 میلیون تومانی داده بود که در نهایت به آن عمل کرد اما شهرداری کرج نیز مانند استانداری البرز از پرداخت این مبلغ علیرغم وعده ها سر باز زد، اما یک سال گذشت و میراث فرهنگی البرز تنها ماند. می تواند اولین قدم ها را برای محافظت از پل دختر بردارد.

شبکه خبری تیتریک ۲۴ آذرماه برای دومین بار همین موضوع را از سوی مدیر عامل میراث فرهنگی البرز دنبال کرد.

فریدون محمدی افزود: شهرداری کرج سال گذشته وام 500 میلیون تومانی وعده داده شده به پلدختر را بازپرداخت نکرد. در نتیجه نتوانستیم عملیات را ادامه دهیم. در حال حاضر به دلیل شروع فصل بارندگی هیچ تعمیری وجود ندارد. این میتونه انجام بشه، این شدنیه، این امکان پذیره. “

وی گفت: برای پل دختر تا آغاز فصل تابستان باید احتیاط شود. البته وزارت میراث فرهنگی مجدداً 600 میلیون تن ( اوراق مشارکت) برای ادامه کار اختصاص داده است اما اگر شهرداری به وعده خود عمل کند فصل شروع می شود گرما می توانیم آخرین قدم ها را برداریم.

محمدی با بیان اینکه اگر در شرایط بارندگی پل را تعمیر کنیم بلافاصله ریزش می کند، گفت: استانداری البرز 400 میلیون تن اوراق مشارکت در پل دختر اختصاص داده است که متاسفانه با توجه به وعده پل دختر شهرداری، هزینه های تعمیر چند برابر شده است.

وی در خاتمه گفت: با وجود مکاتبات متعدد با شهرداری کرج و موافقت اولیه آنها برای بازپرداخت وام، تاکنون هیچ کمکی از سوی آنها ندیده ایم. در اوایل فروردین یا تابستان، بازسازی کامل پل دکتر انجام می شود.

در مورد شورای شهر کرج هم باید گفت که اگر یک سوم ارزش هیوندای (ix55) شهرداری که زیر پای آقازاده است برای پل دکتر تصویب شود و وعده ها عملی شود، دیگر شاهد آن نیستیم. عدم قطعیت میراث 500 ساله صفویان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید