خانه آیت الله طالقانی با وام تقریبی 900 میلیون تنی مرمت می شود/ تعیین پیمانکار از طریق مناقصه و بازسازی زیر نظر میراث فرهنگی


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877554

شهباز محمودی گفت: برای بازسازی بیت آیت الله طالقانی درخواست وام کرده ایم و پس از اعلام موافقت در شهریور 1401، دوباره آن را مرمت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهباز محمودی سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک درباره آخرین وضعیت بیت آیت الله طالقانی گفت: این بنا یکی از بناهای باشکوهی است که در استان البرز وجود دارد.

محمود افزود: با توجه به اهمیت بیت آیت الله طالقانی، توسط اداره کل میراث فرهنگی البرز به عنوان بنای ویژه ثبت ملی شده است. در سال های اخیر برای این مجموعه وام اعطا شده است.»

وی در ادامه با بیان اینکه این بنا مرمت شده است، گفت: در سال 1399 وام دیگری برای بیت آیت الله طالقانی در نظر گرفته شد که متأسفانه فرزندان ایشان اجازه ندادند برای میراث فرهنگی هزینه شود.

محمود گفت: فرزندان آیت الله طالقانی اعلام کرده اند که این وام باید از طریق آنها هزینه شود، ضمن اینکه مرمت بناهای تاریخی و ثبتی باید زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و بر اساس ضوابط آن انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وام بازسازی بناهای تاریخی توسط خزانه دولت تامین می شود، برای این قیمت باید قرارداد منعقد شود و پیمانکار از طریق مناقصه و سامانه دولتی انتخاب شود، یعنی. شخص.”

محمودی افزود: برای بازسازی منزل آیت الله طالقانی درخواست وام کردیم و پس از اعلام موافقت در شهریور 1401 مجددا آن را مرمت خواهیم کرد، البته ساختمان از نظر استحکام پایدار است و مشکل اساسی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طرح میراث فرهنگی استفاده از خانه آیت الله طالقانی برای تبدیل شدن به موزه است، گفت: در ماه های اخیر یکی از فرزندان ایشان اقدام به بازسازی خانه کرد که از این امر جلوگیری شد.

محمود گفت: با توجه به جایگاه ویژه آیت الله طالقانی، به دنبال ارتباط با فرزندان ایشان هستیم و در تلاش هستیم تا ساختمان را با هم بازسازی کنیم. برای این بازسازی 900 میلیون تن اعتبار درخواست کردیم.»

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به اینکه امیدواریم به توافق 100 درصدی مرمت برسد، گفت: نزدیک به 500 اثر در استان البرز ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید