هتل بزرگ قزوین مرمت می شود/ مدیران میراث فرهنگی بر اساس ارزیابی وزارتخانه آزاد می شوند

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی باید به عنوان عامل تعیین کننده توسعه مورد توجه قرار گیرد، افزود: در محوطه باغ سنتی قزوین که یک اثر بسیار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و میراثی است و همچنین سایر بافت های تاریخی قزوین. ، باید به گونه ای عمل کنیم که در کنار رفع مشکلات در راستای توسعه شهری و حفظ میراث فرهنگی، به نیازهای مردم نیز پاسخ دهیم.

راه حل احیای باغ سنتی استان را سپردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طی صحبت هایی که با نمایندگان گردشگری و فعالان استان داشتم، تصمیم گیری در مورد نحوه حفاظت و احیای باغ سنتی و بافت تاریخی قزوین را به استان واگذار کردم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم اقدام مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین و لزوم برکناری وی اظهار کرد: ارزیابی مدیران بر اساس شاخص های مدیریتی مشخص است و وزارتخانه به صورت دوره ای بر اساس ماموریت ها آن را ارزیابی می کند. برای مدیران ارسال می کند و بر اساس نظرات آنها تصمیم می گیرد.در مورد عملکرد آقای خزائلی دو دیدگاه متفاوت وجود دارد که باید بررسی شود و سپس تصمیم گیری شود.

گراند هتل به سرعت در حال بازسازی است

ضرغامی به جایگاه گراند هتل قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: به نظر می رسد گراند هتل پدر هتل های ایران باشد؛ به نظر می رسد که گراند هتل پدر هتل های ایران باشد. اگرچه در سال های اخیر به دلیل مشکلاتی مرمت گراند هتل قزوین متوقف شده است، اما دستور داده ام که این مرمت به سرعت انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: ناهماهنگی بین نیروهای مختلف کشور از جمله میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها یکی از مشکلات مهم توسعه استان قزوین است و باید برطرف شود.

ضرغامی تاکید کرد: وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن انجام وظیفه ذاتی خود در حفاظت از میراث فرهنگی، در حد توان نسبت به رفع مشکلات جاری مردم اقدام و با توجه به مشکلات خاص هر شهرستان تصمیم گیری می کنند.

وی در خاتمه گفت: محوطه ها و آثار تاریخی متعدد قزوین از سرمایه های این استان در حوزه گردشگری است و نیاز به ارائه و توجه بیشتر دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید