آش علی حطر در استقلال آشپزی می کند; شرایط بحرانی آبی ها

آش علی حطر در استقلال آشپزی می کند;  شرایط بحرانی آبی ها

صادق ورمزیار در گفت و گو با خبروزی به صراحت از شرایط آشفته و ناخوشایند استقلال صحبت کرد. پیشکسوت استقلال به شدت نگران است که این وضعیت بد به آبی ها ضربه بزند. مصاحبه ورمزیار را در ادامه می خوانید:

تغییرات در رهبری استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
اول از همه به آقای هاتیر به باشگاهم خوش آمد می گویم. البته باید اشاره کنم که در زمان بدی رخ داد و شاید بهتر باشد بگوییم او در بدترین زمان ممکن به استقلال پیوست چرا که همانطور که می بینیم عملکرد ضعیف باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستانی باعث سقوط ما شد. پشت سر دیگر تیم های رقیب و این اتفاق در نهایت استقلال و مدیریت جدید کار را سخت می کند.

علت مشکلات استقلال را کجا باید جستجو کرد؟
واضح است که عامل موفقیت همیشه از بالا به پایین بوده است، زیرا شکست ها را باید از بالا سرزنش کرد. در رأس مشکلات استقلال، وزارت ورزش قرار دارد و دلیل آن هم انتخاب مدیرعامل باشگاه است.

از عملکرد ضعیف باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستانی بگویید.

وقتی پنجره نقل و انتقالات برای استقلال بسته است چطور می توان در این بازار خرید کرد؟

پنجره ای که فقط دو روز است که بسته است…
قبلاً مدیرعامل هیچ استقلالی نداشت و در چنین شرایطی چه باید کرد.

رفتن امثال کایدی، محبی، سیلوا و عارف گلمی تا چه اندازه استقلال را تضعیف می کند؟
بدون شک رفتن این بازیکنان که هر کدام سرباری برای استقلال محسوب می شدند با باخت همراه خواهد بود. مایه شرمساری است که رفت و آمدهای ما بیشتر از ورود بوده و این یعنی عملکرد منفی در فصل نقل و انتقالات داشته ایم. تا اینجای کار منفی عمل کرده ایم اما امیدوارم تا پایان فصل نقل و انتقالات موفق باشیم تا نتیجه بگیریم.

عملکرد جواد نکونام را در این شرایط چگونه ارزیابی می کنید؟
امیدوارم تصمیم درستی برای آمدن به استقلال گرفته باشد و مطمئنم به قصد کمک به تیمش به استقلال آمده است اما باید پذیرفت که کار سختی در پیش دارد.

این در شرایطی است که سایر تیم ها بازی های تدارکاتی و حتی اردوهای خارجی خود را آغاز کرده اند.
حق با شماست؛ نه تنها در جذب بازیکن، بلکه در شروع تمرینات با بازیکنان کامل از سایر رقبا عقب افتاده ایم و این برای باشگاه استقلال که سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارد خوب نیست.

به قهرمانی آسیا اشاره کردید. چرا با وجود فرصت های زیاد دیگر خبری از موفقیت های استقلال در آسیا نیست؟
آن روزهای موفق در فوتبال چنین پولی وجود نداشت. من فکر می کنم که درآمدزایی بیش از حد فوتبال را ضعیف کرده است، بنابراین در جاهایی این تأثیر منفی آشکارا روی فوتبال تأثیر گذاشته است. در دوره ما بچه ها همدلی و تعصب بیشتری داشتند، البته الان هم بازیکنان متعصب هستند و ما هم آنها را دوست داریم، اما نمی توان انکار کرد که دوران خوب فوتبال ما در زمانی بود که چیزی به نام پول وجود نداشت.

با توجه به مشکلات موجود سطح توقع هواداران استقلال باید در سطح قهرمانی باشد؟
بدیهی است که استقلال همیشه باید به دنبال قهرمانی باشد، اما باید کمی منطقی باشیم و بر اساس داشته هایمان خواسته هایمان را بشناسیم.

میشه بیشتر توضیح بدی
با توجه به مشکلات و کاستی های پیش روی استقلال باید با توجه به داشته هایمان انتظار موفقیت را داشت. استقلال بال برای پرواز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید