شرایط ما بحرانی نیست و استرالیا باید در ایران بازی کند/ بچیروویچ چین را به خوبی می شناسد


ساعت: 01:56
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904849

رئیس فدراسیون بسکتبال چندین بار در مورد خانوار تاکید کرد;

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ایمیل رسمی از سوی فیبا آسیا مبنی بر تغییر بازی با استرالیا دریافت نکرده ایم و از حق میزبانی خود دفاع خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه استرالیا درخواست کرده است که بازی ایران و استرالیا در سومین دوره مقدماتی جام جهانی در کشور ثالث برگزار شود، گفت: طبق سنوات گذشته یک فرصت برای دریافت ویزا داریم. مهمان باشیم یا نباشیم گاهی اوقات ما میزبان هستیم و باید برای تیم های میهمان ویزا بگیریم. تیم چین اعلام آمادگی کرد و سپس به اتفاق معاونت بین الملل وزارت ورزش اقدامات لازم را انجام دادیم و هم اکنون مراجع تیم ملی آماده هستند. در مورد تیم استرالیایی هم در فضای مجازی بحث های زیادی مطرح شد که گفتند به ایران نمی آیند. تا به امروز کار ویزای این تیم به پایان نرسیده و فیبا رسماً در مورد نحوه برگزاری این مسابقه با ما صحبتی نکرده است. یکی از نمایندگان فیبا آسیا در این باره با ما صحبت کرد و این سوال را مطرح کرد که آیا امکان برگزاری بازی در کشور ثالث وجود دارد یا خیر که ما به صراحت اعلام کردیم که حق ایران است. میزبانی و برگزاری مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است. مایه تاسف است که نامه رسمی در مورد تیم استرالیا دریافت نکرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فیبا آسیا ایران را مجبور به بازی در کشور ثالث کند، تصریح کرد: الزام به بازی در کشور ثالث مستلزم یکسری مسائل خاص است و کشور ما در حال حاضر در شرایطی قرار دارد. وضعیتی که بحرانی نیست اگر یادتان باشد ما یک بازی با سوریه داشتیم که قرار بود در دمشق برگزار شود، اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد و فرودگاه دمشق آماده نبود، بازی به حلب منتقل شد و در حلب به مصاف سوریه رفتیم. این بحث که فیبا ما را ملزم به برگزاری بازی در کشور ثالث می کند، نیازمند چند سوال و بحث است.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره حضور بچیروویچ به عنوان سرپرست تیم ملی بسکتبال گفت: گزینه های مختلفی را در خصوص مدیر فنی تیم ملی در نظر گرفتیم و پس از صحبت هایی که با رئیس فدراسیون و کمیسیون فنی داشتیم، به نظر می رسد که تیم ملی بسکتبال در این زمینه حضور داشته باشد. قرار شد بچیروویچ مدیر فنی تیم ملی باشد تا در تیم ملی حضور داشته باشد. با توجه به اینکه حدود 7 سال در چین کار کرده است، شناخت بسیار خوبی از بازیکنان آسیایی و بسکتبال به خصوص از منطقه شرق آسیا دارد. این به ما کمک زیادی می کند زیرا به بازی مقابل ژاپن ادامه می دهیم. جمع بندی ما انتخاب این مربی به عنوان مدیر فنی تیم ملی بود. او رابطه خوبی با ارمغانی دارد و می توانیم در آینده شاهد تغییر شرایط تیم ملی باشیم.

این داور با اشاره به شرایط چین برای حضور حامد حدادی در پنجره سوم مقدماتی جام جهانی گفت: حضور در چین برای بازیکنان هر کشوری متفاوت است زیرا هر بازیکن خارجی که چین را ترک می کند باید حدود 10 روز را در این بازی سپری کند. کشور. قرنطینه کنید و پس از آن به تیم خود بپیوندید. با باشگاه حامد حدادی نیز صحبت کرده ایم و آن باشگاه نیز تصمیم گیری را به سازمان لیگ چین واگذار کرده است. با در نظر گرفتن این شرایط همچنان در تلاش هستیم تا کار را انجام دهیم و امیدواریم حامد حدادی را در پنجره سوم مقدماتی جام جهانی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با حضور در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» درباره لیگ بسکتبال کشورمان گفت: ببینید تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال زیاد بود و تعداد زیاد تیم ها لیگ برتری کردند. در 2 گروه 8 تیمی برگزار می شود که این امر سطح کیفی لیگ بسکتبال را پایین آورد اما با تغییر تیم ها به 12 تیم شاهد هستیم که مسابقات در هفته آخر لیگ بسیار نزدیک بود که نشان می دهد چقدر لیگ ما رو به جلو است، بسیار خوب و پیشرو و در سطح کیفی بالایی. .



دیدگاهتان را بنویسید