آقایان به این ۷ دلیل باید زیاد سیب زمینی بخورند!

وقتی صحبت از ویتامین های سیب زمینی می شود، باید بدانید که سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، پتاسیم، منگنز، آهن، فسفر، روی، مس، ویتامین B6، فولات و نیاسین است. این مواد مغذی به روشن شدن پوست و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. محتوای بالای کربوهیدرات موجود در سیب زمینی آن را سیر می کند و به کاهش اشتها کمک می کند.

آقایان به این ۷ دلیل باید زیاد سیب زمینی بخورند!آقایان به این ۷ دلیل باید زیاد سیب زمینی بخورند!را

1. سیب زمینی منبع عالی ویتامین C است

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و باعث بیماری شوند، کمک می کند. همچنین به عملکرد عضلات، بهبود زخم و سیستم ایمنی کمک می کند که برای سلامت مردان مهم است. لازم به ذکر است که ویتامین C به سلامت پوست کمک می کند و به حفظ جوانی شما کمک می کند.

2. سیب زمینی هیدراته می شود

سیب زمینی منبع خوبی از آب است و با تامین فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، به هیدراته نگه داشتن شما کمک می کند.

3. سیب زمینی مملو از پتاسیم است

پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند و برای انقباض مناسب عضلات ضروری است. پتاسیم همچنین در عملکرد اعصاب و سلامت قلب و همچنین عملکرد کلیه در مردان نقش دارد.

آقایان به این ۷ دلیل باید زیاد سیب زمینی بخورند!آقایان به این ۷ دلیل باید زیاد سیب زمینی بخورند!

4. سیب زمینی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند

سیب زمینی سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامت عضلات، اعصاب و قلب است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است، ماده ای که بدن شما برای متعادل کردن مایعات بدن با تامین مقدار مناسب اسیدیته یا قلیاییت به آن نیاز دارد. پتاسیم علاوه بر اینکه یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است، می تواند در صورت فعال بودن در هوای گرم (مانند دویدن یا ورزش) از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

5. سیب زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، سیب زمینی حاوی ویتامین C است که از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. ویتامین C گلبول های سفید خون را تقویت می کند که با عفونت ها مبارزه می کنند.

6. سیب زمینی کالری کمی دارد

سیب زمینی کالری کمی دارد. یک سیب زمینی پخته متوسط ​​تنها 110 کالری دارد و می توانید بدون افزایش وزن آن را به طور نامحدود بخورید. یک سیب زمینی حاوی حدود 100 کالری (1/2 فنجان) و حدود 4 گرم کربوهیدرات است.

این واقعیت ها سیب زمینی را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. سیب زمینی منبع خوبی از فیبر است و مردان به طور متوسط ​​تنها 15 تا 20 درصد از فیبر مصرفی توصیه شده روزانه را مصرف می کنند، در حالی که این یک ماده مغذی ضروری است که به عملکرد روان دستگاه گوارش آنها کمک می کند. ممکن است بین وعده های غذایی مدت بیشتری احساس سیری کنید.

سیب زمینی حاوی پتاسیم، ویتامین C و آهن است که همه مواد مغذی مهم برای سلامت مردان هستند. پتاسیم با کاهش جذب سدیم در بدن به تنظیم فشار خون کمک می کند. ویتامین C از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و آهن به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که اکسیژن را در سراسر بدن شما حمل می کنند. منیزیم با انقباض بافت عضلانی که خون را در صورت نیاز از طریق شریان ها پمپاژ می کند (و در صورت لزوم آنها را آرام می کند) ریتم قلب را تنظیم می کند.

7. سیب زمینی می تواند به تسکین گرفتگی عضلات کمک کند

سیب زمینی منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که به انقباض عضلات کمک می کند، که در مردان شایع تر است. هنگامی که گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، بدن شما سعی می کند با انقباض آن ها را آرام کند. انقباضات طولانی مدت می تواند منجر به گرفتگی و سایر احساسات دردناک شود، بنابراین سیب زمینی می تواند با ارائه پتاسیم به شکل طبیعی آن (بر خلاف مصرف مکمل ها) این احساس گرفتگی را کاهش دهد.

سیب زمینی همچنین ویتامین C و همچنین مواد معدنی ضروری مانند آهن و منیزیم را فراهم می کند، همه مواد مغذی که به دلیل نقششان در تنظیم عملکرد عضلات و کمک به مدیریت درد در حین ورزش یا پس از آسیب شناخته شده است. اگر دچار اسپاسم بافت آلت تناسلی هستید که می تواند در نعوظ شما اختلال ایجاد کند، سیب زمینی می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید