آقای فتح الله زاده به سرزمین بدهکاران خوش آمدید!

بانک استقلال خالی است

علی فتح الله زاده در اولین روزی که هدایت استقلال را برعهده گرفت اعلام کرد که پولی در حساب این باشگاه وجود ندارد. او البته قول داده بود که به زودی با جذب اسپانسر وضعیت استقلال را سامان دهد اما تاکنون نتوانسته به این وعده عمل کند و خبر خوبی از سوی باشگاه استقلال به گوش نمی رسد. استقلال علاوه بر مشکلات مربوط به پرداخت نشدن دستمزد اعضای تیم و سایر پاداش ها، با بدهی های بسیار سنگینی مواجه است. بدهی ها هر چه تاخیر در پرداخت آنها بیشتر شود شرایط برای استقلال سخت تر می شود و می تواند به یک بحران عجیب تبدیل شود.

پول استراماچونی بزرگترین بدهی است

مشکل اصلی استقلالی ها که هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده، خواسته آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال است. او در پایان مردادماه حکم قطعی پرونده استقلال را دریافت کرد و “آبی ها” را به یک میلیون و 350 هزار یورو محکوم کرد. مبلغی که با تاخیر محاسبه می شود و البته شکایت دستیاران استراماهونی بسیار بیشتر است. با نرخ فعلی ارز در ایران، استقلال باید نزدیک به 60 میلیارد تومان به استراماهونی و دستیارانش پرداخت کند، اما این پول به دلیل کمبود منابع مالی باشگاه هنوز پرداخت نشده و بعید است به این زودی ها پرداخت شود. چالش اصلی استقلال این روزها از همین بدهی سنگین ناشی می شود، البته مبالغ دیگری نیز باید به افراد و نهادهای دیگر پرداخت شود.

آقای فتح الله زاده به سرزمین بدهکاران خوش آمدید!

آیا باشگاه پرتغالی ستاره را پس خواهد گرفت؟

یکی دیگر از مشکلات استقلالی ها پرداخت مبلغ توافقی محمد محبی ستاره این تیم در بازی های گذشته به باشگاه سانتا کلارا پرتغالی است. آبی ها در زمان مدیریت آجورلو چندین ماه مذاکرات طاقت فرسایی با تیم سانتا کلارا داشتند و در نهایت این بازیکن پس از کش و قوس های فراوان راهی تهران شد تا قرارداد خود را با استقلال امضا کند. در آن زمان اولین قسط از مبلغ رضایت نامه محبی به تیم پرتغالی پرداخت شد و چند هفته پیش قرار شد قسط دوم نیز به حساب سانتا کلارا واریز شود.

اما آبی ها با مشکل بزرگی مواجه شدند و دو بار تلاش مدیران باشگاه برای واریز مبلغ مذکور به حساب تیم پرتغالی بی نتیجه ماند و هر بار پول به حساب استقلال برگشت داده شد. سرانجام پس از تلاش از طریق چندین صرافی، پول آبی واریز شد، اما مشکلات بزرگی در آن وجود دارد. مبلغ ذکر شده 230 هزار یورو است که استقلالی ها تنها 90 هزار یورو را به حساب سانتا کلارا واریز کردند و مابقی پول به حساب باشگاه پرتغالی واریز نشد. این تیم اکنون طی نامه ای به استقلالی ها هشدار داده است که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان، طبق قرارداد، محیبی باید به سانتا کلارا بازگردد.

در همین راستا مسئولان استقلال طی نامه ای به فیفا اعلام کردند که به دلیل تحریم نمی توانند پول را منتقل کنند و به همین دلیل پول را از طریق صرافی ارسال کردند اما چندین بار پول برگشت داده شد. در جدیدترین اقدام، کارکنان استقلال این پول را به روشی دیگر منتقل کردند که بازگردانده نشده اما تایید نشده است.

این در حالی است که استقلالی ها از طریق روابط شخصی خود در پرتغال با محبی و ساپینتو تماس گرفته اند تا باشگاه سانتا کلارا را راضی کنند تا از تقاضای آنها چشم پوشی کند و بوچهری وینگر این تیم که بهترین گلزن آبی ها در این فصل است، جزو آنهاست که آبی ها باقی مانده اند و نمی کنند. بازگشت به پرتغال

آقای فتح الله زاده به سرزمین بدهکاران خوش آمدید!

بدهی های دیگری نیز وجود دارد

علاوه بر این اتفاقات عجیب، استقلال به لئوناردو پادوانی، مدافع سابق خود، گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی و چند نفر دیگر از گذشته بدهی دارد که هیچ اقدامی برای بازپرداخت آنها انجام نشده و مشخص نیست مدیران باشگاه چه قصدی دارند. برای تامین این پول ها

اقدامات آجورلو نیز باعث ایجاد مشکلاتی شد

مصطفی آجورلو مدیری است که همیشه سعی می کند بهترین شرایط را برای کادرفنی و بازیکنانش فراهم کند. حالا اقداماتی که او در دوران تصدی خود انجام داده، باشگاه را با مشکل مواجه کرده و فتح الله زاده را با چالش دیگری روبرو کرده است. یکی از این اقدامات به اقامت ریکاردو ساپینتو و دستیاران پرتغالی اش در ایران برمی گردد.

اعضای خارجی کادر فنی استقلال بر خلاف بسیاری از سرمربیان خارجی آماده فوتبال ایران، اقامت در هتل را به جای خانه شخصی ترجیح داده اند و این مشکلی است که برای باشگاه گران تمام شده است. در حال حاضر ساپینتو و روی ماتا به عنوان سرمربی و سرمربی استقلال در هتل اسپیناس پالاس و دو دستیار دیگر وی در هتل آزادی که یکی از گران ترین هتل های تهران است اقامت دارند و این مشکل باعث شده است یک هزینه بزرگ در دستان باشگاه

گفته می شود علی فتح الله زاده در تلاش است تا خانه ای برای اعضای خارجی آماده کند اما تاکنون موافقت خود را اعلام نکرده اند.

آقای فتح الله زاده به سرزمین بدهکاران خوش آمدید!

اردوی خارجی روی آنتن است

علاوه بر این مسائل، تمرینات استقلال قرار است از پنجم آبان ماه در تهران آغاز شود. نکته جالب اینکه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال خواستار برگزاری اردوی خارج از کشور شد اما مدیران استقلال از ترس هزینه های زیاد نتوانستند این اردو را آماده کنند.

علی فتح الله زاده در جلسه هفته گذشته هیات مدیره به اعضای هیات مدیره قول داده بود که استقلال را در تعطیلات لیگ با کمک اسپانسر به پرتغال ببرد اما به گفته یکی از اعضای هیات مدیره این سفر انجام نخواهد شد. این در حالی است که استقلال شرایط برگزاری اردو را ندارد و اصلا پولی در باشگاه وجود ندارد و به همین دلیل نه تنها اردوی پرتغال، بلکه سفر به ترکیه را هم منتفی می داند. سوالی که مطمئنا ساپینتو را در بازگشت از پرتغال به ایران ناراحت خواهد کرد و می تواند چالش جدیدی ایجاد کند.

آینده سختی در انتظار قهرمان فصل گذشته است

با مشکلاتی که در بالا ذکر شد، مدیران استقلال شرایط سختی را تجربه می کنند. آنها برای پرداخت این مبلغ بابت مطالبات متعدد و میلیاردی خود باید در کوتاه ترین زمان ممکن ده ها میلیارد تومان تامین کنند. از سوی دیگر بازیکنان استقلال با شروع مجدد تمرینات به دنبال نیازهای خود از فصل جاری و حتی فصل قبل خواهند بود که این موضوع بر چالش های پیش روی مدیریت فتح الله زاده خواهد افزود.

دیدگاهتان را بنویسید