آمار رقت انگیز امیر کالا نوی مقابل استقلال

آمار رقت انگیز امیر کالا نوی مقابل استقلال

هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر عصر دیروز در حالی به پایان رسید که استقلال مدافع عنوان قهرمانی در دیداری نمایشی موفق شد در ثانیه های پایانی بازی گل گهر را شکست دهد و فاصله خود را با بالای جدول حفظ کند. در آن مسابقه گل گهر گل اول بازی را به ثمر رساند و تا دقیقه 90 پیش بود اما دو گل در وقت اضافه که گل دوم جنجالی شد، امیر کلانویی و تیمش را آزاد کرد تا اینکه رکورد منفی ژنرال مقابل تیم سابق پابرجا ماند. امیر گالنووی که با کسب پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ این رقابت ها محسوب می شود، سال هاست که نتوانسته است جامی را از آن خود کند.

او برای آخرین بار در سال 1392 استقلال را قهرمان لیگ کرد و «ژنرال» محبوب آن تیم شد. از آن سال به بعد با وجود داشتن تیم های خوب و البته هزینه های قابل توجه، همیشه از جام قهرمانان کوتاه می آمد. تیم او یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل است و شاید در صورت پیروزی در بازی دیروز یکی از مدعیان جدی هفته های آینده باشد اما شانس با امیر کلانویی است که از مدت ها قبل نتوانست به پیروزی یا حتی تساوی با استقلال دست پیدا کند. گالنووی روز گذشته وارد ورزشگاه آزادی شد تا به مصاف تیم سابق که با 1063 امتیاز رکوردار این لیگ است، برود. البته بیشترین توجهی که در این تقابل به او شده مربوط به شایعاتی است که او را به جدی ترین گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی ایران تبدیل کرده است.

امیر با این تگ به مصاف عشق قدیمی خود رفت تا ثابت کند هنوز توانایی فنی اش تمام نشده است، تکنیک و تکنیک برای غلبه بر استقلال کافی نیست. ماجرا از این قرار است که امیر کلانوی که در پایان نیم فصل و با شکست استقلال مقابل تراکتورسازی، حتی نامش در بین گزینه های جانشینی سا پینتو قرار گرفت، 9 بار مقابل تیم سابقش پیروز شده و رکورددار است. پیروزی مقابل استقلال به عنوان مربی در مسابقات . در تقابل های اخیر اما تعادل کاملا به نفع استقلال است. این مربی در 8 تقابل قبلی با استقلال در تمامی رقابت ها شکست خورده است و این تعداد شکست متوالی مقابل یک تیم در کارنامه ژنرال دیده نمی شود.

او در این مسابقه از نقطه قوتش ضربه خورد. گل گجار با زدن 10 گل در 15 دقیقه پایانی مسابقات، اصطلاح “قلعه تایم” را دوباره زنده کرد، اما استقلالی ها دیروز با دو گل در همین مدت و حالا 11 گل در 15 دقیقه، جدول را برگرداندند. او در پایان نشان داد که این فاکتور باید به سراغ ریکاردو سا پینتو هم برود که به دلیل محرومیتش همچنان از مردم کار تیمش را زیر نظر دارد. کلانوی و تیمش دو هفته متوالی لیگ را بردند و جدال را با استقلال آغاز کردند. گل های دقایق پایانی باعث شد تا ریتم خوب ژنرال ضربه بخورد. حالا گل گهر در هفت هفته گذشته سه تساوی، دو برد و دو باخت داشت. در عین حال گالنووی هم بدشانس است چرا که هر بار مقابل تیم سابقش به مصاف کوین یاماگا و پنالتی هایش می رود. کوین یاماگا اکنون با 4 گل بهترین گلزن دو تیم است. این بازیکن پس از ضربه پنالتی چهار بار مقابل گلگر قرار گرفت که سه بار به گل تبدیل شد و یک پنالتی به دروازه حریف برگشت.

از 16 گلی که استقلال تاکنون در لیگ و حذفی به ثمر رسانده، 7 گل از روی نقطه پنالتی بوده است. اما استقلالی ها با این برد ارزشمند و شیرین 43 امتیازی شدند تا با اختلاف 3 و 2 امتیازی نسبت به سپاهان و پرسپولیس در رده سوم جدول باقی بمانند. گلگهر با وجود باخت با همان 37 امتیاز در رده چهارم باقی ماند و خوشبختانه این هفته پرسپولیس تراکتور پنجمی را شکست داد. روز گذشته علاوه بر این دیدار، سه دیدار دیگر نیز برگزار شد که طی آن ملوان و آلومینیوم اراک و همچنین مس کرمان و فولاد با نتیجه یکسان 2 بر 2 به پایان رسید و آخرین دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران بود. 2 – 2 مساوی

دیدگاهتان را بنویسید