نمایش ناامید کننده، رقت انگیز و اشتباه تیم ملی مقابل الجزایر/ در انتظار بدترین جام جهانی تاریخ!


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855588

نمایش ناامیدکننده، رقت انگیز و نادرست تیم ملی مقابل الجزایر موجی از هیجان و اضطراب را در فاصله چهار ماه مانده به جام جهانی به راه انداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین و آخرین بازی دوستانه ایران در اولین و طولانی ترین بازی جام جهانی مقابل الجزایر بازی نگران کننده ای بود که اشتیاق زیادی را از سوی این تیم به همراه داشت. عملکرد ضعیف و تاسف بار تیم ملی مقابل الجزایر و شکست عجیب البته اتفاق غیرمنتظره ای نبود، زیرا مشکلات تیم ملی از مدت ها قبل شروع شده و بازی با الجزایر در واقع نمایش عینی این مشکلات است و اتفاقات ناامید کننده در تیم ملی

تیمی که اولین بار با تصمیم عجیب ارتش کانادا در مهم ترین و طولانی ترین مرحله آماده سازی خود برای جام جهانی یک بازی دوستانه را انتخاب کرد. جایی که سایه سیاست همیشه بر هر موضوعی ارجحیت داشته و با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر بیشتر نمایان شده است، مشخص بود که این اردو و بازی دوستانه آن هرگز به پایان نخواهد رسید، اما بدیهی است که هیجان سفر به کانادا و دنیای ینگه است. ویزا برای علاقه مندان به سفر و ساکنان فدراسیون به حدی که علاقه تیم ملی و آمادگی برای جام جهانی را فدای این شور و شوق کردند تا تیم ملی بازنده اصلی این قمار بزرگ باشد.

او با برنامه ریزی ضعیف و فاجعه بار در مهم ترین و طولانی ترین روند آماده سازی تیم ملی، سرانجام اردوی قطر را انتخاب کرد. انتخاب نه از روی اختیار، بلکه از روی اجبار و ناامیدی بود، چرا که اردوی قطر با توافقات باطل و رئیس سابق فدراسیون برای تیم ملی آزاد بود و به همین دلیل ساکنان فدراسیون ترجیح دادند که آسمان را پر کنند. طبل خالی قطر در تیم ملی آفتابی دوحه و برای یک جلسه تمرین در روز کافی است.

کاملاً مشخص بود که این اردوی غیر اختصاصی قطعاً دستاورد فنی نخواهد بود و تنها لذت برگزاری چند بازی دوستانه بود که می توانست به آمادگی تیم ملی کمک کند اما در این قسمت فدراسیون و هیئت غیر اختصاصی اوج گرفتند. از انفعال و کمبود. برنامه ریزی کردند تا تیم ملی در آخرین روز اردو فقط یک بازی دوستانه داشته باشد و البته در نیمه دوم با حریف.

فدراسیونی که نام های اشتها آور کانادا، کاستاریکا، السالوادور، کلمبیا، اکوادور، آفریقای جنوبی، اروگوئه، کنگو، کامرون و دیگران را فهرست کرده است. به عنوان بازی های دوستانه قبل از شروع اردوی تیم ملی، اما در عمل آن را به یک بازی به اصطلاح تبدیل نکرد تیمی که تعدادی از بازیکنانش اولین بازی ملی خود را مقابل ایران انجام دادند و از قضا تیم ناآماده ایران به همان الجزایر بی ستاره باخت.


* غیر متمرکز، اشتباه و ناآماده

با این تدارکات بد و فاجعه بار که حتی اعتراضات بازیکنان و مربی همیشه باعث خاموشی و مذاکره با ملی پوشان شده است، مشخص بود که باید منتظر بازی ضعیف تیم ملی در زمین باشیم، اما عملکرد تیم ملی مقابل الجزایر تا حدودی است. بد، ضعیف، معیوب و فاجعه بار بود که همه را نگران سرنوشت تیم ملی در جام جهانی کرد. تیمی که اگر در سال 2022 باید با این سطح تمرین و کیفیت در قطر به میدان برود، بدون شک به کیسه بوکس حریفان و بدترین تیم جام جهانی تبدیل خواهد شد.

اول اینکه ترکیب اشتباه و ناهماهنگی اسکوچیچ در دقیقه صفر باعث نگرانی شد. استفاده از امید نورافکن در دفاع میانی که برای اولین بار در عمر خود در خط دفاع وسط بازی نکرده بود یا اصرار همیشگی به استفاده از صادق محرمی با کیفیت کمتر از حد متوسط ​​در دفاع راست، از اشتباهات بزرگ اسکوچیچ در ابتدای بازی بود. به صف شدن. چه بسا تیم ایران در فاز دفاعی عملکرد بسیار بد و اشتباهی داشته باشد که با هر حمله مهاجمان ناشناس حریف تکان می خورد. در نهایت این چیدمان اشتباه و عملکرد ضعیف منجر به پنالتی دور از چشم داور و گلزنی با پاس بازیکنمان شد تا در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشتیم.

در نیمه دوم اسکوچیچ با انجام سه جابجایی و ارسال یک دفاع تخصصی به قلب دفاع و رساندن نورافکن به چپ این اشتباه را اصلاح کرد. و ایران باز هم این جابه‌جایی‌ها را دوست نداشت، حتی در نیمه دوم، و تنها با کیفیت فاجعه‌بار نیمه اول فاصله داشت.

تیم ملی در این دیدار مشکلات زیادی داشت. انتقال توپ از دفاع به حمله سخت و مرگبار بود. ما هیچ برنامه ای برای موقعیت یابی و طراحی حمله نداشتیم. اشتباهات سریالی و مرگباری هم در دفاع و گل داشتیم که اگر فقط یک ریاض مرز یا بغداد بونجا در تیم الجزایر بود می توانست ایران را بدتر کند.

نبود سازماندهی در دفاع و حمله، بی برنامه بودن، سردرگمی تیم و اشتباهات سریالی نتیجه نمایش ناامیدکننده و رقت انگیز ایران مقابل الجزایر بود که حدود 4 ماه مانده به جام جهانی نگرانی هایی را ایجاد کرد. این تیم اگر شرایط تا امروز تغییر نکند به بدترین شکل ممکن تنبیه، دیوانه، بی برنامه، ناآماده و البته با مربی نه چندان خوبش در جام جهانی خواهد شد. تغییری که با این فدراسیون ناتوان و شرایط فعلی چندان دلگرم کننده نیست.


* تا جام جهانی نبودیم

امید نمازی سرمربی سابق تیم ملی و دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی گفت: الجزایر خیلی بهتر از ما بود و می توانست گل های بیشتری بزند. ما در خط دفاع مشکل داشتیم و زمانی که از پشت زمین شروع به بازی کردیم مشکل داشتیم و به راحتی از سوی حریف تحت فشار بودیم. روی همین مسائل بود که اشتباه شد و به گل دوم حریف منجر شد. الجزایر بهتر از تیم هایی بود که در مسابقات مقدماتی با آنها بازی کردیم. به خاطر همین ضعف ها بیشتر در معرض دید قرار گرفتیم. به همین دلیل باید بازی های بیشتری داشته باشیم. در این بازی های تدارکاتی است که مشکلات را می شناسیم و آنها را حل می کنیم.

وی با اشاره به اشتباهات در ترکیب و آرنج تیم ملی گفت: اشتباهاتی را در ترکیب تیم ملی دیدم. ما در این دیدار با هافبک دفاعی بازی کردیم و فضای دو طرف هافبک دفاعی ما محل گرفتن توپ الجزایری بود و این تیم با یک چرخش سریع وارد قلب دفاع ما شد. با تغییرات نیمه دوم این مشکل در نیمه دوم تا حدودی حل شد و شرایط بهتر شد. او باید از همان ابتدا این کار را می کرد. زمانی که بازی شروع می شود، تیم روندی را پیدا می کند که حتی با تغییرات نیز نمی توان به سرعت ریتم مورد نظر را پیدا کرد. آنها باید با دقت تاکتیک های خود را انتخاب کنند و از همان ابتدا حریف را آنالیز کنند و مطمئن شوند که از ابتدا کنترل بازی را در اختیار داریم.

نمازی با اشاره به جام جهانی گفت: تیم ملی ایران در سطح جام جهانی ظاهر نشد. واقعیت این است که اگر به کل مسابقه نگاه کنیم به سطح جام جهانی نرسیدیم. هر سه رقیب ایران در جام جهانی بهتر از الجزایر هستند. فکر می کنم هر سه تیمی که در جام جهانی با آنها بازی می کنیم از هر نظر بهتر از الجزایر هستند. ولز یک تیم اروپایی است که بازیکنانش در قاره کار می کنند و خیلی بهتر از الجزایر هستند. من آمریکا را هم می شناسم و می دانم که شرایط بدنی خوبی دارد و فشار می آورد و می تواند روی خط دفاعی ما فشار بیاورد. البته برای جمع بندی عملکرد تیم ملی زود است. از این به بعد نمی توان گفت که این تیم موفق نمی شود. برای آن خیلی زود است. باید از بقیه فرصت استفاده کرد. با این حال تیمی که امروز دیدیم به هیچ وجه در جام جهانی موفق نخواهد شد و در گروه خود آخرین خواهد بود. اما اگر بتوانند بازی های تدارکاتی بیشتری را در نظر بگیرند، می توانیم با این نسل خوب خوب عمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید