نگرش رقت انگیز به باز ممنوع / عدم مصلحت جاده ها؛ به نابینایان پناه می دهد


ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903432

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با در نظر گرفتن روحیه حساس نابینایان گفت: نابینایان نیازی به ترحم ندارند و تنها رعایت حقوق این افراد توسط دیگران برای آنها کافی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: در این استان 32 هزار معلول وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 451 نفر نابینا، یک هزار و 512 نفر نابینای کامل و دو هزار و 939 نفر کم بینا هستند.


وی گفت: نابینایان سه درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و تعداد این افراد در چهارمحال و بختیاری نسبت به کل کشور بیشتر و کمتر نیست.


نصیری با اشاره به اینکه 73 دانش آموز نابینا در این استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: یک هزار و 770 نفر از نابینایان مستمری بگیر اجتماعی هستند و ماهانه مستمری دریافت می کنند.


وی یادآور شد: نابینایان مستمری بگیر نیز از مزایای آموزشی، دانشجویی، حمل و نقل، درمانی و غیره بهره مند می شوند. خدمات، در حالی که کمک های اجتماعی به توانبخشی نابینایان کمک می کند و بر این اساس در سال 1400 بالغ بر 5 میلیارد و 600 تومان بوده است. برای خرید تبلت گویا، دیزی پلیر، دستگاه ضبط صدا، ساعت لمسی گویا، فشارسنج گویا، هدفون و قلم هوشمند هزینه شده است.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 120 ورزشکار نابینا در این استان خبر داد و افزود: این ورزشکاران در رشته های دو و میدانی، شطرنج، گلبال و تکواندو فعالیت دارند.


وی ادامه داد: 31 نابینا و کم بینا قاری و مؤذن قرآن در این استان هستند و در این زمینه فعالیت دارند.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکل اصلی نابینایان و کم بینایان اشتغال است، خاطرنشان کرد: قانون اشتغال سه درصدی در این زمینه در سراسر کشور وجود دارد و دستگاه ها باید آن را اجرا کنند.


نصیری با اشاره به ماده 11 قانون به کارگیری نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: بر اساس این قانون دستگاه ها مجازند 30 درصد نیروی اپراتور خود را از نابینایان استفاده کنند و بهزیستی به خوداشتغال ها و کارفرمایان نابینایان حقوق پرداخت می کند. تسکین.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نبود مناسب سازی جاده مشکل اصلی نابینایان است، ادامه داد: این معضل باعث شده بسیاری از نابینایان در خانه بمانند و این در حالی است که طبق ماده 2 قانون حمایت همگانی همه نهادها سازمان‌ها و شرکت‌ها موظفند به نحوی با بهبود محیط و اثاثیه شهری، آن را به گونه‌ای بسازند که افراد دارای معلولیت بتوانند وارد شهر شوند و مانند سایر افراد از محیط شهری استفاده کنند.


وی ادامه داد: در جلسات مکرر ستاد مناسب سازی استان به ریاست معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیری و تاکید در این زمینه صورت گرفت و فرخ شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع انتخاب شد. باید تا 1402 حذف شود


نصیری با اشاره به روحیه حساس نابینایان تاکید کرد: نابینایان نیازی به ترحم ندارند و تنها رعایت حقوق این افراد از سوی دیگران برای آنها کافی است و به همین دلیل دوره های آموزشی قبل از شیوع ویروس کرونا برای خانواده های این افراد برگزار شد. افراد معلول و این کار درستی بود که باید با افراد دارای معلولیت برخورد کرد.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید