نگرش امروز آمریکا به رئیس جمهور اوکراین یادآور نگرش آنها نسبت به شاه و صدام است/ ما با تضعیف قوه قضائیه مخالفیم

وی ادامه داد: این تا زمانی است که دشمنان پیامبران و منافقان نپذیرند و همدیگر را داشته باشند و دلهایشان یکی نباشد، اما مومنان همیشه در کنار یکدیگر هستند و پشتیبان یکدیگر، کمک و مراقبت از یکدیگر هستند.

امام جمعه قزوین گفت: این یکی از تفاوت های پیامبران با دشمنان و نیز تفاوت مؤمنان و منافقان است.

فرمود: در روایات آمده است که اگر دیدی دلت مؤمنان را دوست دارد و به دنیا علاقه ای ندارد بدان که در تو خیر است، اما اگر دیدی که با مؤمنان حد وسطی نداری و همیشه با آبروی آنان بازی می کنی. بدان که در تو بدی هست و به فکر خودت باش.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: انبیا به همدیگر وصل است و دل های مؤمنان به برکت انبیا و اولیای الهی به یکدیگر متصل است. پیامبران همیشه پیامبر پیش از خود را تصدیق می کنند و پیامبر را پس از خود معرفی می کنند، همچنین پیامبر خاتم (ص) را همیشه بشارت می دادند و می گفتند خدایا خانه تو را ساخته ام اما قلب و جان این خانه همان است که به مأموریت فرستاده می شود.» ابراهیم (علیه السلام) برای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دعا کرد، پیامبر خاتم (ص) فرمود: «من حاصل دعای پدرم هستم. ابراهیم (علیه السلام).ع.) «.

اعلام می کند: تورات و انجیل نیز از آمدن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) خبر می دهند، من او هستم. من آمدن پیامبر پس از خود یعنی احمد را تصدیق و اعلام می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند متعال به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید که ما تو را فرستاده ایم تا شاهد و واعظ و بیم دهنده باشی و به امر خداوند مردم را به دعوت دعوت کنیم. خدایا مردم را از دنیا و نورانیت نجات بده اهل دنیا باش.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین رفتار ما باید به گونه ای باشد که آنچه را پیامبر از زیبایی های بهشت ​​برای ما آورده است به دنیا تزریق کنیم.

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: امام کاظم (ع) فرمودند از ما نیستیم که رفتار خود را هر روز بررسی نکنیم و حساب نکنیم؛ اما در این میان، امام زمان (عج) فرمودند: باید ببینی نسبت به قرآن چه احساسی داری و ولایتت چقدر است، این حساب و کتاب و محاسبات دلت را الهی می کند.

آیت الله عابدینی افزود: و هر کار خیری که انجام می دهد نمی گوید من آدم خوبی هستم، بلکه تاکید می کند که خداوند یقین کرده که کار خوبی انجام داده ام.

وی افزود: هر که حساب کند اگر بلایی سرش بیاید در پیشگاه خداوند لجاج نمی کند، بلکه استغفار و توبه می کند و ماه مبارک رجب نیز ماه توبه و مغفرت است و در این امر سفارش شده است. ماه شریف برای استغفار

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام قاظم(ع) فرمودند خداوند مهربان و رحیم است و بنده خود را با مهربانی پذیرایی می کند، خداوند زنده و ماندگار است و همه جهان آفریده اوست و همه چیز تحت فرمان و استغفار اوست در هر. موقعیت انسان را آرام می کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اتفاقات اوکراین گفت: ظلمی که در این کشور می شود را آمریکایی ها اخیرا پایه گذاری کردند، شورش درست کردند و رئیس جمهور کمدین را بدون پیشینه رئیس جمهور کردند.

وی افزود: آنها این کشور را ویران کردند، خلع سلاح کردند و همه اینها اتفاق افتاد و حالا که این کشور در بحران است، کاری به سرنوشت مردم و حکومت دست نشانده خودشان ندارند، همانطور که با شاه، اشرف غنی کردند. و صدام «سوی اهداف خود سوار شدند و چون مردم ایستادند، نوکر خود را در آتش رها کردند.

آیت الله عابدینی گفت: برخی می گفتند سفیر اوکراین به مسئولان جمهوری اسلامی گفته است که راه ما را دنبال نکنید. آمریکایی‌ها مدت‌هاست که می‌خواهند ایران را خلع سلاح کنند، اما آن را کور نامیدند، زیرا کشور ما در برابر دشمن مسلح‌تر می‌شود و هرگز سلاح‌های خود را زمین نمی‌گذارد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: روز ملی صیانت از حقوق مصرف کننده است و شایسته است خداوند خدمت دولت را مستحکم کند تا بار دیگر تاکید شود که معیشت، غذا و گرانی مردم فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است. می دانیم که دولت مردان سخت کار می کند، اما نیاز به فوریت، جدیت و پیگیری بیشتر است تا مردم آسایش زندگی خود را در روزهای پایانی سال ببینند.

وی بیان کرد: این روزها روز تربیت اسلامی داریم، از مدیران آموزش و پرورش می خواهیم که وظیفه اصلی خود را آموزش دهند، این نوسانات را که در زمان انتخابات شروع می شود و بعد از آن متوقف نمی شود، مدیریت کنند، زیرا آموزش و پرورش جایی برای ابزار نیست. و ابزار در دست این مسائل.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کار آموزش و پرورش آموزش و پرورش جمعیت است و باید به دانش آموزان و کودکانی که از هر سو مورد هجمه فرهنگی هستند و معلمان و مدیران آموزش و پرورش در هر سطحی که نیاز دارند دست پیدا کنیم. چیزی که این فرهنگ ایمانی را به دست بگیرد و در این جنگ فرهنگی که جایگزین جنگ شده است، پیروز شود.

امام جمعه قزوین گفت: ما باید در هر شرایطی مصونیت نهادهای مذهبی را حفظ کنیم، سپاه پاسداران را ثمره انقلاب می دانیم و برای ما بسیار محترم است و باید قداست آن حفظ شود، معتقدیم قوه قضائیه است. در اسلام نعمتی از جانب خداوند است و باید مقدرات بر اساس شرع و دین باشد و حرمت آن حفظ شود تا تضعیف قوه قضائیه از قلم و بیان ما غافل نشود.

وی افزود: تضعیف چیزی جز نقد دلسوزانه نیست، نقد دلسوزانه کمک است، اما شیطنت و نمایش ضعیف و تمسخر قوه قضائیه ناجوانمردی است و وظیفه شرعی و انقلابی ما چیز دیگری است و باید به نهادهای انقلابی احترام بگذاریم و اجازه این کار را ندهیم. “یکی آنها را تضعیف کند، در نتیجه ما باید به قانون احترام بگذاریم و قانون باید سر صحبت باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: یک یهودی زره ​​امیرالمومنین علیه السلام را گرفت و برای حل موضوع نزد قاضی رفت. شاهد نگفته این آقا زره را دزدیده است، قاضی هم گفت نمی شود کاری کرد، زره دستش بود و ما دلیل کافی برای اثبات آن نداشتیم، یهودی متوجه شد که زره مال او نیست، ما مسلمانان اغلب نیاز به درک یک ماجراجویی داریم شاید به نفع ما باشد تا زمانی که مثلاً بدانیم این خانه یا این زمین برای ما نیست، اما وکیل ثابت کرده است که متعلق به ماست و البته بسیاری دیگر. چیزها

وی گفت: رسول خدا (ص) نیز در مورد ظاهر خود صحبت کرد و به شهادت شهود حکم خود را صادر کرد. نبود و ما گفتیم با علم غیب قضاوت می کنند در حالی که ما علم غیب نداریم ولی به ظاهر و دلیل قضاوت می کنند که برای ما الگو باشند.

آیت الله عابدینی گفت: رسول خدا (ص) فرمودند اگر من تصمیمی صادر کنم و طبق این تصمیم مثلاً پولی منتقل شود، کسی که مالک مال نیست و به نظر من و بر اساس ادله و ظاهر مال او از این مال بپرهیز، زیرا به نظر من این حرام قانونی نمی شود.

وی افزود: این توصیه برای کسانی است که گاهی با وکیل قوی پیروز می شوند و حق فردی را که وکیلش ضعیف بوده ضایع می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شورای رهبری معظم انقلاب به قوه قضائیه این بود که ایشان فرمودند در بسیاری از موارد ما حرف حق را می زنیم، در حالی که موارد دیگری وجود دارد؛ در حالی که در مواردی از این بابت صحبت می شود. اگر الان قضاوت شود و آنها یک طرف خدا هستند و یک طرف بنی اسرائیل، طبق شریعت بنی اسرائیل می توانند به خدا بگویند: خدایا ما در روز سبت که تو ماهی گرفتیم. گفت ماهی نگیر؟ خدا میگه نه شنبه ماهی نگرفتی بنی اسرائیل میپرسن گفتی یکشنبه ماهی نگیریم؟ خدا میگه نه من یکشنبه چیزی نگفتم. بنی اسرائیل اینجا ترفند کردند، روز شنبه کانال ها را بستند و ماهی نگرفتند و یکشنبه رفتند ماهیگیری، این حیله بنی اسرائیل است، رهبر معظم انقلاب فرمودند. ، قانون اول و عدالت دوم. این مثلث قانون، قانون و عدالت وقتی دور هم جمع شوند بد اتفاق نمی افتد و همه خوشحال و راضی می شوند.

آیت الله عابدینی در پایان گفت: همه باید تقوا را رعایت کنیم و همیشه به یکدیگر سفارش کنیم که تقوا داشته باشیم و از خدای متعال به تقوا و تقوا زیستن و از دنیا پرهیزگار بمیریم.

دیدگاهتان را بنویسید