پنجه خونین سهشیر جام جهانی فوتبال روی صورت یوز; بدترین شکست تاریخ تیم ملی!


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912709

دیدار تیم های ملی فوتبال انگلیس و ایران با شکست سنگین تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از دوحه; تیم های ملی فوتبال انگلیس و ایران در نخستین دیدار از گروه B جام جهانی فوتبال 2022 که از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر آغاز شد به مصاف یکدیگر رفتند.

با تصمیم غافلگیرکننده کارلوس کی روش، ملی پوشان ایران از ابتدا با ترکیب دفاعی متشکل از حداقل 8 بازیکن با قابلیت دفاعی که آن را در دستور کار قرار داده بودند، مقابل سه شیرها قرار گرفتند.


نیمه اول؛ یک تراژدی عجیب

دقایقی پس از شروع بازی حمله انگلیسی ها روی داد، برخورد سیدمید حسینی با علیرضا بیرانوند باعث شد تا سیدحسین حسینی دروازه بان تیم فوتبال استقلال به دست بیاورد.


a535c9fa 0add 429b 96c2 b1e224e4ec38 خبر خاکستری

در ادامه شدت حملات سه شیرها روی دروازه تیم ملی ایران بیشتر شد و بازیکنان تکنیکی انگلیسی مانند ساکا و بلینگهام بارها نظم دفاعی تیم ملی را به هم زدند تا اینکه در نهایت گل اول این تیم با ضربه سر به ثمر رسید. از بلینگهام دقایقی پس از آن گل، نوبت ساکا بود که به پاداش زحماتش برسد و دروازه حسینی را به زیبایی باز کند.

در شرایطی که بازی دقایق تلف شده زیادی به دلیل مصدومیت بیرانوند داشت، رافائل گروس داور برزیلی بیش از 14 دقیقه وقت اضافه شمارش کرد که یک گل را هم برای انگلیسی ها به ارمغان آورد. استرلینگ پس از شکست تیم ملی دروازه را باز کرد و این نیمه با نتیجه 3-0 به پایان رسید.


b9997dcc 093e 4723 8702 f67b898f5719 خبر خاکستری


نیمه دوم؛ مرگ رویای بازگشت

در نیمه دوم تیم ملی 3 تعویض همزمان انجام داد تا محمدحسین کنعانی زادگان، سعید عزت اللهی و علی کولی زاده در دقیقه 46 به جای جوژا وارد زمین شوند. ملی پوشان در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه فشار زیادی وارد نکردند و سعی کردند حریف را تحت فشار قرار دهند اما باز هم نوبت به ستاره آرسنال رسید تا دومین گل خود را مقابل تیم ملی به ثمر برساند.

بعد از این گل نوبت به مهدی ترابی رسید که از کی روش وارد زمین شود. دقایقی پس از این تعویض، مهدی طارمی با پاس علی گلی زاده موفق شد انتقام یکی از گل های از دست رفته را بگیرد اما مارکوس رشفورد که 2 دقیقه پیش بلافاصله پا به زمین گذاشت، برای پنجمین بار توپ را وارد دروازه حسینی کرد.

dbdf98f8 b95f 4ee8 84b2 4f4471decb42 خبر خاکستری

یک بازی توپ و میدانی با پاس های بالا و زمینی در آن زمان برای شاگردان ساوت گیت در دستور کار روز قرار گرفت و این بار نوبت به جک گریلیش رسید که به تازگی وارد زمین شده بود تا دروازه سید حسین حسینی را برای راه ششم باز کند. . در دقیقه 99 جان استونز از روی ضربه کرنر پیراهن مرتضی پورعلیگنجی را بیرون کشید و این اتفاق منجر به تصمیم VAR شد و رافائل کلاوس به پنالتی رای داد.

پشت آن ضربه مهدی طارمی بود که آن را به گل تبدیل کرد و این دیدار پس از 10 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم با حساب تحقیرآمیز و عجیب 6 بر 2 به پایان رسید.

در حالی که از سوی مهدی تاج عنوان شده بود که کارلوس کی روش به جای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی آمد تا نتایج شایسته ای در جام جهانی کسب کند، در اولین دیدار مرحله گروهی جام جهانی این تیم ملی بدترین را پشت سر گذاشت. نتیجه تاریخ فوتبال ایران در مسابقات جهانی.


انگلستان 6
گل: جود بلینگهام 35 – بوکایو ساکا 43 و 62 – رحیم استرلینگ 46 – مارکوس راشفورد 71 – جک گریلیش 90


ایران 2
گل: مهدی طارمی 65 و 99

ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلن رایس، جود بلینگهام، میسون مانت، باکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند (سید حسین حسینی – 17)، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، میلاد محمدی (مهدی ترابی – 63)، علیرضا جهانبخش (علی کولی زاده – 46)، مرتضی پورعلیگنجی، روبه چرمی، (محمدحسین کنعانی زادگان – 46)، علی کریمی (سعید عزت اللهی – 46)، سیدمجد حسینی و احمد نورالهی (سردار آزمون – 75).


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید