آمار ریزش سنگ جاده کندوان: 80 ریزش

سرگرد محمد احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ریزش سنگ از محدوده بالادست سیاه بیشه به پایین دست این محور در پایین هزار چم رخ داد.

وی یادآور شد: ریزش سنگ های ریز و درشت در محور کندوان خسارات مالی و جانی زیادی از گذشته تا کنون بر جای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین مورد این خسارت، ریزش سنگ در سه شب این هفته باعث کشته شدن 2 مسافر نوروزی و مجروح شدن سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

وی با بیان اینکه محور کندوان مستعد ریزش سنگ از ارتفاعات کوه است، تصریح کرد: تداوم این مشکل این محور حیاتی و پرتردد کشور را خطرناک کرده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کندوان ادامه داد: برای رفع این مشکل بزرگ باید کار کارشناسی و ردیف بودجه ای ویژه در نظر گرفته شود.

به گفته وی، ریزش محور سنگ کندوان با ساییدگی کوه در کوچکترین ارتعاشات صوتی و حرکت خودرو و بارندگی های فصلی و متناوب تشدید می شود.

گروهبان احمدی گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور و منطقه علیرغم تلاش های خوبی که در این زمینه دارند، باید برای رفع این مشکل بزرگ دست به کار شوند.

وی افزود: پس از 14 سال; سال گذشته پروژه سنگ‌ریزی در محورهای خراز و کندوان انجام شد و بسیاری از سنگ‌های ریزش شده در این جاده‌های کوهستانی برداشته شد.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کندوان تصریح کرد: اجرای طرح معوقه سال گذشته خوب اما کامل نبود یعنی محورها به طور کامل ایمن سازی نشده بود.

وی بر تداوم اجرای پروژه سست شدن سنگ محور کندوان تاکید کرد.

سرگرد احمدی ادامه داد: نیروی انتظامی این محور در این شرایط با سلام و صلوات در حال خدمت رسانی است که در واقع نوعی از خودگذشتگی است.

وی طول راه های محور کندوان در حوزه استحفاظی استان مازندران را 90 کیلومتر اعلام کرد.

محور ارتباطی پرتردد کرج – چالوس به طول 160 کیلومتر است.

وی تردد روزانه در تعطیلات نوروزی در محور کندوان را حدود 25 هزار وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: با ایمن شدن این محور حیاتی کشور، رانندگان با اطمینان خاطر از آن عبور می کنند.

بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی مازندران در ایام نوروز امسال بیش از هشت میلیون مسافر داخلی و خارجی به این استان سفر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید