هشدار ریزش سنگ از ارتفاعات در جاده چالوس / رانندگان از توقف در حاشیه جاده خودداری کنند

هشدار ریزش سنگ از ارتفاعات در جاده چالوس / رانندگان از توقف در حاشیه جاده خودداری کنند

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به شروع بارندگی از شامگاه چهارشنبه در این محور کوهستانی نسبت به احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات به ویژه در نقاط حادثه خیز هشدار داد. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از 80 مورد ریزش سنگ در محور کندوان گزارش شده است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران در جاده چالوش – کرج و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید برای جاده های 10 استان کشور پیش بینی کرده است.

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به شروع بارندگی از شامگاه چهارشنبه در این محور کوهستانی نسبت به احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات به ویژه در نقاط حادثه خیز هشدار داد.

سرگرد محمد احمدی افزود: آخرین وضعیت جوی حاکی از تغییرات نامنظم جوی و بارندگی در این محور است که با توجه به نفوذپذیری آب در رشته کوه های البرز، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات کندوان وجود دارد.

وی به کاربران جاده ای و مسافران توصیه کرد از ترددهای غیرضروری به ویژه عبور از این محور کوهستانی خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار در محور نباشند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از 80 مورد ریزش سنگ در محور کندوان گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان تردد در این محور را نیمه شلوغ اعلام کرد و گفت: راهداران و مسافران از توقف در حاشیه این جاده و رودخانه های محدوده خودداری کنند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران در جاده چالوش – کرج و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید برای جاده های 10 استان کشور پیش بینی کرده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کندوان با تاکید بر پرهیز از تردد غیرضروری مسافران یادآور شد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این محور کوهستانی همچنان در هر زمان حادثه خیز است و کاربران جاده ای ریزش سنگ در این محور را جدی بگیرند.

سرگرد احمدی تصریح کرد: همچنین مسافران قبل از شروع سفر از طریق سامانه های هواشناسی و کلانتری 110 و 141 از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با آنها مواجه نشوند. هر گونه مشکل

روزانه بین 20 تا 30 هزار خودرو در محور کندوان تردد می کنند. محور کرج – چالوس حدود 160 کیلومتر طول دارد و نیمی از این مسیر در منطقه چالوس معروف به کندوان قرار دارد.

بر اساس اعلام پلیس راه مازندران، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه و 22 و 23 فروردین ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است. میدان امیرکبیر کرج و آزاد جاده تهران – شمال به مرزن آباد یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 روزهای پنجشنبه و جمعه 24 و 25 فروردین ماه جاری از کرج و ابتدای بزرگراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است. تا 24 یک طرفه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران در همین روز خواهد بود. همچنین به استثنای حامل های سوخت یا مواد فاسد شدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیون از محور کرج – چالوس و برگشت همچنان ممنوع است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 21824434 و 21824420 با پیش شماره 011 آماده پاسخگویی 24 ساعته در خصوص وضعیت راه های استان می باشد.

طبق آمار سالانه بیش از 500 میلیون خودرو در بزرگراه های مازندران تردد می کنند که 11 درصد این تردد در بزرگراه های اصلی و مابقی در داخل شهر است.

مازندران 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود 3 هزار کیلومتر آن راه اصلی و مابقی راه روستایی است.

دیدگاهتان را بنویسید