آمریکای امروز همان آمریکای پس از کودتای 28 اوت است


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890503

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: آمریکای امروز همان آمریکایی های کودتای 28 مرداد است و سطح و عمق نگرش استکباری آنها نسبت به مردم و سایر کشورها از جمله ایران عزیز تغییر نکرده است، ملت های مستقلی مانند ملت ایران در دستور کار هیئت حاکمه آن کشور قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر کلیباف در نشست علنی امروز چهارشنبه 5 مرداد 1398 در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر در گرامیداشت سالروز ورود آزادی خواهان به میهن اسلامی گفت: 5 مرداد سالروز انقلاب را گرامی می دارم. ورود آزادگان به میهن اسلامی در سال 69. به همین مناسبت به روح پاک سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد درود می فرستم.

کلیباف گفت: جمعیت آزادگان و خانواده های صبور آنان ذخایر گرانقدر کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سال های زندگی خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کردند. ایران همیشه قدردان آزادیخواهان سرافراز خواهد بود.

وی با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد آمریکا گفت: ملت ایران همواره فهرست بلندی از دشمنی، پیمان شکنی، سوء نیت، غارت، جنایت و دخالت قدرت‌های خارجی به‌ویژه آمریکا را پیش روی خود خواهد داشت. ایالات آمریکا به عنوان سندی که ماهیت مستکبران را آشکار می کند.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کودتای 28 مرداد مصداق انکارناپذیری است یادآور شد که وقتی نظام منافع خود را در خطر می بیند بی ارزشی دموکراسی و آزادی آشکار می شود و استقلال کشورها به بازی گرفته می شود.

وی افزود: آمریکای امروز همان آمریکای بعد از کودتای 28 مرداد است و سطح و عمق نگاه استکباری آنها به مردم و سایر کشورها از جمله ایران عزیز تغییر نکرده است. ملت مستقلی مانند ایران در دستور کار هیئت حاکمه این کشور است. آمریکا با به کارگیری عده ای در این کشور کودتا کرد و در سال های بعد از هیچ تلاشی برای براندازی انقلاب اسلامی ملت ایران فروگذار نکرد.

وی افزود: آمریکا در جنگ ملت شریف ایران با دشمن بعثی با تمام توان از دشمن بعثی حمایت کرد و جنگ همه جانبه اقتصادی را علیه جان و مال ملت ایران تدارک دید و کمپین بین المللی غیرقانونی محرومیت زدایی را آغاز کرد. ایران از حقوق مسلم خود او مهمترین حامی غده سرطانی رژیم صهیونیستی بود. منشا شرارت و جنایت در منطقه است و گروه های تکفیری را برای از بین بردن امنیت و تمامیت ارضی کشورهایی مانند ایران مجهز می کند.

قالیباف افزود: آمریکا با زیر پا گذاشتن تمامی موازین قانونی و انسانی، خون پاک فرزندان ملت ایران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ریخت.

رئیس قوه مقننه افزود: تاریخ جنایات آمریکا به ملت ایران آموخته است که مستکبرین هرگز قابل اصلاح نیستند و آنچه استقلال و آزادی ملت ایران را تضمین می کند تنها قدرتمند ساختن ایران است و تقویت ایران در گرو این است. فقط برای قوی شدن این تنها مردم ایران است. ملت ایران با توکل به خداوند متعال موانع پیشرفت و توسعه را برطرف کرده و مستکبران را همچون گذشته ناامید خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید