امروز تحریم همان جنگ قدیمی است/ قدرت آمریکا در منطقه رو به زوال است


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905725

رئیس جمهور کشورمان گفت: انواع حملات اعم از شخصی و شخصی با توهین و تهمت داریم. گاهی ترور وحشت اقتصاد یک کشور است. مثلاً با تحریم به دنبال این هستند که اقتصاد ما را بکشند و امروز تحریم ها همان جنگ قبلی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه 12 آبان) در نشست انجمن خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه گفت: امیدوار بودن شرط یک رسانه است و رسانه ها نباید تنها از هویت و هویت دفاع کنند. استقلال ملت‌ها و آزادی نه برای تامین امنیت ملت‌ها، بلکه برای محافظت از ملت‌ها از حمله و این رسالت رسانه‌ها است.

آنها به دنبال ایجاد رعب و وحشت در اقتصاد ما با تحریم هستند

رئیس جمهور گفت: ما انواع قتل ها از جمله قتل شخصی و قتل یک نفر همراه با توهین و تهمت داریم. گاهی ترور وحشت اقتصاد یک کشور است. مثلاً با تحریم به دنبال کشتن اقتصاد ما هستند و امروز تحریم جنگ قدیم است.

رئیسی افزود: گاهی ترور فرهنگی است. تروریسم فرهنگی تروریسمی است که با واقعیات برخورد نمی کند و سعی می کند واقعیت ها را حذف کند تا حقیقتی در دایره اطلاعات وجود نداشته باشد. کار دیگر پنهان کردن حقیقت است و با دروغ و فریب سعی در انجام آن دارند.

ترور فرهنگی نمی خواهد مردم از واقعیت ها مطلع شوند

رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی یک قسمت بی اهمیت از واقعیت ها را مطرح می کنند تا حقایق اصلی پنهان بماند. ترور فرهنگی نمی خواهد مردم از واقعیت ها مطلع شوند. در رسانه ها هم همینطور است. کار رسانه رسالت خطیر اصحاب رسانه برای بازنمایی هویت تمدنی و ارزش های برجسته در بین ملت ها از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … است. توانایی ها و مقاومت و مقابله با ترورها را به آنها بیاموزد.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقاومت و دیدگاه مقاومت در برابر تهاجم ظرفیت های تمدنی و شئون ملت ها باید توسط رسانه ها صیانت شود، گفت: رسانه ها می توانند رسالت حفظ ارزش ها و کرامت انسانی را دنبال و به انجام برسانند. و تحقق عدالت در جامعه.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز استکبار به دنبال تحمیل برداشت های مطلوب خود به جامعه و افکار عمومی است. وظیفه رسانه های مستقل این است که حوادث را به درستی پیش ببرند، نه القای خواسته های رسانه های غربی. امپراتوری رسانه ای امروز تلاش می کند آنچه را که می خواهد بگوید.

امروز جنگ جنگ روایت است

رئیسی ادامه داد: نقش شما به عنوان رسانه پیشگیری از خشونت، جرایم سازمان یافته، اختلافات قومیتی و مذهبی، قاچاق مواد مخدر و سایر مشکلات رسانه ای است. امروز آنها به دنبال تفرقه بین ملت ها هستند. امروز جنگ جنگ روایت است. چندین روایت مختلف از یک واقعه ارائه شده است و برای تشخیص درست یا نادرست بودن آن، باید حقایق را جستجو کرد.

رئیس جمهور افزود: پس از دوران یکجانبه گرایی، امروز فصل جدیدی در حال شکل گیری است و نیروهای جدیدی در جهان ایجاد می شود. امروز دوران یکجانبه گرایی به پایان رسیده است. امروز قدرت آمریکا در منطقه رو به زوال است.

رئیسی تصریح کرد: این اتحاد رسانه ای می تواند بسیار خوب باشد و از آن برای انجام کارهای حرفه ای و متعهدانه استفاده شود و یک مجموعه متحد می تواند به عنوان ائتلاف علیه فرهنگ غرب عمل کند. نقش مدیریت این مجموعه که بر عهده جمهوری اسلامی است، باید بتواند ائتلاف کشورهای منطقه و جهان را متحد کند.

دیدگاهتان را بنویسید