آمریکا توقیف نفتکش از ایران را تایید کرد

آمریکا توقیف نفتکش از ایران را تایید کرد

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد.

در پی توقیف یک نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه، یک رسانه آمریکایی به نقل از سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین، توقیف این نفتکش را تایید کرد.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به پایگاه خبری المانیتور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 6 ژوئیه یک کشتی تجاری را که گمان می‌رود در فعالیت‌های قاچاق و ترانزیت خلیج فارس از طریق بین‌المللی دست دارد، توقیف کرد. مصادره اجباری.

هاوکینز افزود: نیروی دریایی آمریکا تجهیزات ناوبری را برای نظارت دقیق بر اوضاع ارسال کرده است. در نهایت، ارزیابی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی این است که شرایط این حادثه نیاز به واکنش بیشتر ندارد.

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین گفت: نیروی دریایی آمریکا هوشیار و آماده حفاظت از حقوق کشتیرانی در عبور از کشتیرانی قانونی در آب های مهم خاورمیانه است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به جزئیات توقیف یک نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق گفت: با هوشیاری، دقت، رفتار حرفه ای و اقتدار رزمندگان نیروی دریایی سپاه، همه غیرقانونی و غیرحرفه ای بوده است. اقدامات بخشی از آمریکایی ها در خلیج فارس شکست خورده و مایه شرم آنهاست.»

دریادار دوم رمضان زیراهی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: کشتی خارجی با بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق که در مرز آبهای ایران در خلیج فارس توقیف شد، از حمایت نظامی آمریکا برخوردار بود اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هواپیماهای جنگنده نیروی دریایی با اختیارات وی دستگیر و خدمه متخلف دستگیر شدند.

وی افزود: صبح روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه ساعت ۱۱:۲۰ رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از شناور با نشان (NADA 2) که سازماندهی قاچاق نفت و گاز جمهوری اسلامی بود، بازرسی کردند. در خلیج فارس که آمریکایی ها برای جلوگیری از این اقدام قانونی دست به یک سری اقدامات غیرحرفه ای و پرخطر زده اند.

فرمانده منطقه دوم ناوگان سپاه گفت: رزمندگان این منطقه در بازرسی و توقیف متوجه شدند که ناخدای کشتی متخلف برای فرار با مرکز کنترل و فرماندهی آمریکایی ها در منطقه صحبت می کند.

زیراحی ادامه داد: در مکالمات ضبط شده مامور مرکز کنترل و فرماندهی آمریکا با ناخدای این کشتی مشخص است که این مامور به ناخدای کشتی می گوید: موتور شناور را خاموش کنید تا نیروهای نظامی آمریکا به محل برسند. کمک.

وی ادامه داد: برای این منظور آمریکایی ها ابتکار عمل را به پرواز درآوردند و 2 فروند هواپیمای رزمی A10، یک فروند هواپیمای شناسایی P8A، دو فروند هلیکوپتر هاوک، یک پهپاد MQ9 را به پرواز درآوردند و قایق های گشتی آمریکایی را به محل اعزام کردند. و تا آخرین لحظه سعی کردند از توقیف کشتی متخلف جلوگیری کنند.

زیراحی یادآور شد: رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با مهارت، هوشیاری، رفتار حرفه ای و تذکر قاطع به کلیه پرندگان سرنشین و بدون سرنشین و شناورهای آنها، شناور متخلف دستگیر شده را با اختیارات رسیدگی قانونی به لنگرگاه بندر بوشهر هدایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید