آمریکا: همه گزینه ها برای ایران روی میز است

آمریکا: همه گزینه ها برای ایران روی میز است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیپلماسی را بهترین راه برای جلوگیری از آنچه دستیابی ایران به تسلیحات اتمی خواند نام برد.

بر اساس آن گزارش، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که همه گزینه ها برای ایران روی میز است.

پرایس گفت: ما به عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بسیار مطمئن هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: لازم است چین سیاست شفافی در قبال تلاش های خود برای یافتن منشاء شیوع ویروس کرونا اتخاذ کند.

پرایس همچنین از رایزنی با متحدان آمریکا درباره اعمال تحریم ها علیه پکن در صورت حمایت از روسیه خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات وزیر خزانه داری رژیم صهیونیستی در خصوص تخریب روستای حواره فلسطینی را غیرمسئولانه و تحریک کننده به خشونت توصیف کرد.

در عین حال «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز درباره موضوع ادعایی غنی‌سازی 84 درصدی در ایران مدعی شد: «بایدن» رئیس‌جمهور اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد ایران به هسته‌ای دست یابد. سلاح! ما بدون شک به غنی سازی اورانیوم بالا در ایران پاسخ خواهیم داد!

وب‌سایت آمریکایی بلومبرگ اخیرا در گزارشی اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا بررسی کند که چگونه ایران اورانیوم را تا 84 درصد غنی‌سازی کرده است.

این گزارش به نقل از دو دیپلمات ارشد غربی مدعی شده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری اورانیوم غنی‌شده را یافته‌اند که اندکی کمتر از مقدار مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای بوده است.

این دیپلمات ها همچنین با انتقاد از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، این فعالیت ها را عامل یک بحران جدید خواندند!

در ادامه این گزارش آمده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند ایران چگونه اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد تولید و ذخیره کرده است، زیرا این سطح غنی سازی بالاترین سطح غنی سازی اورانیومی است که ایران تاکنون به آن دست یافته است. شناسایی شده و غلظت آن تنها 6 درصد کمتر از مقدار لازم برای یک سلاح است.

دیدگاهتان را بنویسید