آمریکا و ناتو خرابکاری در نورد استریم را فاش کردند


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900886

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» در کنفرانس مشترک با همتای کانادایی خود دلایل خرابکاری آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در «نورد استریم» را فاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک با همتای کانادایی خود دلایل آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را تشریح کرد. ناتو) شروع به خرابکاری Nordstream آشکار کرد.

به گزارش تاس، زاخارووا در تلگرامی نوشت: «بلینکن به وضوح و بدون هیچ شکی در اظهارات خود اشاره کرده است که آمریکا و ناتو انگیزه هایی برای خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 دارند.

زاخارووا با اشاره به بلینکن ادامه داد: در زمانی که خطوط لوله گاز روسیه به اروپا هیچ گونه گازی به اروپا پمپاژ نمی کرد، نورد استریم 2 اجازه فعالیت نداشت و نورد استریم 1 برای چند هفته تعطیل شد زیرا روسیه از انرژی به عنوان یک انرژی استفاده می کرد. سلاح وی افزود: روسیه هرگز از انرژی به عنوان سلاح استفاده نکرده است. روسیه و قبل از آن اتحاد جماهیر شوروی به مدت 50 سال به سادگی گاز اروپا را بدون وقفه تامین می کردند. دروغ های واشنگتن فقط برای تایید دستکاری جنایتکارانه او در این خطوط است.

زاخارووا برای اشاره به این دلیل نوشت: «وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن تولید گاز مایع خود را افزایش داده است و اکنون یکی از تامین‌کنندگان اصلی گاز مایع است که به اروپا کمک می‌کند کمبود صادرات نفت و گاز را جبران کند. از روسیه”. اوکراین هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و مقامات در کیف تحت فشار آمریکا هستند تا شرایط انرژی را برای روسیه تعیین کنند.

صبح سه‌شنبه هفته گذشته، مقامات دریایی سوئد در مورد دو نشتی از خط لوله گاز Nordstream 1 در آب‌های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک هشدار دادند، در حالی که 2 روز پیش دو نشتی در خط لوله Nordstream گزارش شد.

عصر پنجشنبه اپراتور نورد استریم در بیانیه ای اعلام کرد که نشتی در خط لوله نورد استریم 1 در روز دوشنبه هفته آینده (امروز) متوقف می شود، اما اکنون نمی توان شروع به کار این خط را پیش بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید