آموزش: پردازش سریع شکایات ارزشیابی معلمان

آموزش: پردازش سریع شکایات ارزشیابی معلمان

رضا مراد صحرایی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی موفقیت در قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک و تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت: اولین دیدار ایشان برای درک بهتر مسائل تربیتی و معلمان بود. سازمان‌های فرهنگی را اختصاص داده‌ام، زیرا می‌دانم که سازمان‌ها ارتباط نزدیکی با مدرسه و معلمان دارند.

وی ضمن قدردانی از زحمات دکتر نوری وزیر اسبق آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمات زیادی برای نظام آموزشی کشیده است، گفت: تحصیل در موسسه تربیت معلم و خدمت به عنوان یکی از افتخارات من است. معلمی در نظام آموزشی کشور.» و سطوح مختلف تدریس را گذرانده ام، به همین دلیل تحصیلات را خوب می شناسم و آموزش را دوست دارم و به خاطر همین دانش و عشق است که مسئولیت سرپرستی را بر عهده گرفتم. وزارت آموزش و پرورش با مشکلات بزرگی که پیش روی این نهاد عظیم است، پذیرفتم.

باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش یکی از بزرگ ترین دستگاه های کشور است و هرکسی که مدیریت این نظام را بر عهده بگیرد مسئولیت بسیار بزرگی بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان ها امید بخشی است. جوهره انقلاب امید دادن است و تا امید است به خواسته هایش می رسد. رابطه فرصت و پیشرفت یک به یک نیست بلکه رابطه امید و پیشرفت یک به یک است پس آموزش ما نیاز به امید دارد. ممکن است فرصت‌هایی وجود داشته باشد، اما بدون امید حتی اگر فرصت‌هایی باشد به خواسته‌های خود نخواهیم رسید، بنابراین امید مهمترین نکته قابل تاکید است و در این راستا باید دستاوردهای انقلاب در عرصه آموزش و پرورش بیان شود.

باید حرمت معلمان را حفظ کنیم و مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم

وی ادامه داد: معلم بودن مسئولیت سنگینی است و جایگاه ویژه ای دارد، شأن معلم نباید با درک دیگران مرتبط باشد، شأن معلم با رسالت معلمی مرتبط است، بنابراین شأن معلم باید ربطی به حقوق و درآمد معلم نداشته باشد پس باید متولی نظام باشد ما باید آموزش و پرورش معلمان را حفظ کنیم و مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم و رسالت خود را ایجاد و ارتقای معلمان بدانیم.

معلم نور دانش را بر جهل و تاریکی می تابد

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرمایند جهل ریشه هر مصیبت و بلایی است و در جای دیگر می گویند درد بی درمان جهل است، گفت: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان مسئول رسالت و آگاهی مردم هستند. مسئول هستند، از این رو معلمان مسئولیت و جایگاه ویژه ای دارند زیرا معلم جهل را روشن می کند و به همین دلیل تیر تمام حملات دشمنان به سمت مدرسه است.

مشکلات نظام و آموزش و پرورش را باید از منظر مدرسه در نظر گرفت

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه و معلم جایگاه ویژه ای در مدیریت آموزش و پرورش دارد، گفت: مدیریت آموزش و پرورش تنها از خیابان سپهبد کرانی تهران امکان پذیر نیست، مدیریت با خرد جمعی حاصل می شود. حکمرانی آموزشی بدون مشارکت معلمان و خانواده ها و بدون شنیدن صدای آنها به هدف خود نمی رسد. مشکلات نظام تعلیم و تربیت را باید از منظر مدرسه نگاه کرد و از منظر مدرسه چاره اندیشی کرد چرا که اگر معلمان همراهی نکنند هیچ برنامه ای اجرا نمی شود.

شروع هر برنامه تحول باید از مدرسه باشد

صحرج تصریح کرد: نظام پیشرفت هر کشوری در مدرسه شکل می گیرد و بر این اساس باید مدارسی طراحی کنیم که پیشرفت کشور را رقم بزنند. وزیر خوب کسی است که آموزش را سرلوحه کار این کشور قرار دهد و هر کشوری که اولین دغدغه اش آموزش باشد پیشرفت می کند زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته می شود.

وی در خصوص اجرای سند تحول گفت: مدرسه مقر تحول است بنابراین اجرای سند تحول باید مستقیماً از مدرسه شروع شود. با توجه به اینکه برنامه های تحول آموزشی از ستاد و ادارات شروع می شود، معلمان با برنامه ها آشنایی ندارند و بر این اساس شروع هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.

یکی از مشکلات مبرم و مستمر آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات به ارزشیابی است

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مبرم و مبرم آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در رتبه بندی داشت و امروز با آن مواجه هستیم، دولت قبل به معلمان نمره نداد. 3 سال است که اجرایی نشده است، اما حضور اعضای جوان در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تلاش کافی برای اجرای رتبه بندی کرد.

بیش از 54 میلیون سند مربوط به ارزشیابی معلمان بررسی شد

وی ادامه داد: بیش از 54 میلیون سند در حوزه ارزشیابی معلمان بررسی شد که این تعداد اسناد بسیار زیاد است و نشان دهنده زحمات عظیمی است که در اجرای قانون ارزشیابی معلمان انجام شده است.

هدف از رسیدگی به اعتراضات ارزشیابی کمک به معلمان از طریق مجاری قانونی است

وی با تشریح سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان از سه طریق، اظهار داشت: رسیدگی به اعتراض معلمان به رتبه بندی های اعلام شده یکی از برنامه های آموزش و پرورش است و از این رو هدف کمک به معلمان در کسب عنوان است. ، که بر اساس قانون خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت برای تعیین ویژگی های مرسوم رتبه بندی ها تشکیل می شود و به منظور راستی آزمایی و اعتبارسنجی، رتبه بندی ها برای افزایش کیفیت رتبه بندی سنجیده می شود.

برای ایجاد تحول، معلمان باید همراه با توسعه فناوری به روز شوند

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی از رتبه بندی ارتقای کیفی مدارس است، بنابراین باید مسیر پیشرفت معلمان را ترسیم کنیم، آموزش های ویژه ای برای توسعه شایستگی معلمان انجام شود و معلمان دائما تجدید شوند. دانش آموزان ما تغییرات زیادی را پشت سر می گذارند، بنابراین باید سعی کنیم معلمان را برای رهبری نسل به روز کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحولی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه سازمان ها باید آموزش و پرورش را در تدوین برنامه هفتم توسعه یاری کنند، اظهار داشت: برنامه های جاری نباید با اسناد فوق ابلاغی آموزش و پرورش مغایرت داشته باشد.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر با هم کار کنیم چند برابر می شویم و دغدغه اصلی ما باید نظام آموزشی باشد، به ویژه برای کودکان و نوجوانانی که در دوره ای زندگی می کنند که سرعت تحولات بالاست، بنابراین باید به آنها کمک کنیم تا پیدا کنند. مسیر رشد مناسب آنها در این جهان به سرعت در حال تغییر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است در این جلسه نمایندگانی از سازمان ها حضور داشتند. مرکز معارف اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه فرهنگیان جوان، کمیته تعاون بسیج، جامعه جهاد تهذیب، مرکز فرهنگیان شهادت و ایثار، مرکز مکاتب اسلامی، جامعه مدرسین و فرهنگیان، معلمان فکور گروه، کنگره معلمان انقلاب اسلامی در حضور که داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید