Egean به منظور پردازش دقیق و سریع پرونده ساختمان متروپل سفارش می دهد


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843946

رئیس قوه قضائیه گفت: تکمیل تحقیقات در خصوص حادثه کلانشهر در اسرع وقت پیگیری شود تا پرونده هر فرد مسئول این حادثه برابر قانون تکمیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای امروز (دوشنبه 16 خردادماه) در جلسه شورای عالی قضائیه ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام. (عج) و دهه کرامت و جشن سالگرد وفات آن حضرت زنده باد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین ابعاد شخصیتی و معرفتی امام خمینی(ره) که ایشان را از دیگر شخصیت های برجسته جهان و جهان اسلام امروز متمایز می کند، گفت: امام خمینی (ره) برای خدا قیام کردند و فداکاری کردند و به پروردگار پیوستند و این راه الهی و نورانی را با صداقت، اخلاص، شجاعت، مردم سالاری، جهاد و بصیرت ادامه دادند و جز از خدا هراسی نداشتند.

رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) رضایت خداوند را بر رضایت دیگران مقدم داشتند و این رمز پیروزی این مرد الهی است، گفت: امام بزرگوار ما قلوب و دلها و هر انسان روشن ضمیر و پاکی را که در تمام دنیا گم شد، تسخیر کرد. او شیفته این سیاست و مرام و معرفت الهی و الهی بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز نیز همین ویژگی های امام خمینی (ره) را در مقام معظم رهبری می توان مشاهده کرد، تصریح کرد: با وجود همه اقدامات خصمانه، آشوب ها، جنگ های روانی و اقدامات ترکیبی که شیاطین در داخل سازمان می دهند. و خارج اما نصرت خدا و امام زمان (عج) همراه و شامل ولی فقیه است و انسانهای آزاده و پاک در اقصی نقاط جهان شیفته بصیرت و شجاعت و زمان شناسی و دشمنی آن حضرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پس از جلسه امروز، «معاونت حقوقی» و «پژوهشگاه» قوه قضائیه را موظف به جمع بندی و تحلیل فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در امور قضایی و حقوقی کرد. گام دوم انقلاب در قوه قضائیه را به قانون، دستورالعمل و آیین دادرسی هدایت کند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به آنچه در مراسم جشن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام راحل در سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی رخ داد، اشاره کرد. و با موضع گیری و نارضایتی مقام معظم رهبری وی گفت: با توجه به اینکه اتفاقی که در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر حضرت راحیل رخ داده بی سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی درخواست داریم این موضوع را پیگیری کنند. اگر عده ای از روی غفلت دست به چنین کاری زدند باید به آنها تذکر داد. همچنین اگر افراد ناخواسته توسط شیاطین تحریک می شوند، باید به این موضوع توجه کنند; از طرفی اگر در پشت صحنه گروه هایی هستند که می خواهند چنین مراسم ملی و مهم ما را به هم بزنند و سوژه را به دست دشمن بدهند، باید موضوع پیگیری شود و اقدام مقتضی انجام شود.

پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی، رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی دقیق و سریع به پرونده های تشکیل شده در منطقه خوزستان در رابطه با ریزش ساختمان متروپل را صادر کرد. وی از جمله به معاون اول خود دستور داد تا با توجه به اینکه ممکن است پرونده برخی از افراد تحت تعقیب در حوزه قضایی تهران باشد، موضوع را بررسی کند.

وی افزود: در صورتی که امکان تفکیک وجود نداشته باشد، باید طبق ضوابط اقداماتی صورت گیرد تا با توجه به سرعت، نظم و هماهنگی صورت گیرد و به این ترتیب امکان حاشیه نشینی از افرادی که قصد حاشیه نشینی دارند، گرفته شود.

قاضی همچنین به معاون اول قوه قضاییه دستور داد تا در اسرع وقت موضوع حادثه در کلانشهر آبادان را پیگیری کند تا طبق قانون پرونده هر فرد مسئول این حادثه مختومه شود.

رئیس قاضی همچنین از برخی رسانه های داخلی که مطالب کذب و اکاذیب را در مورد حادثه متروپلیس منتشر کردند شکایت کرد و به آنها هشدار داد که در خاک دشمن بازی نکنند.

در ادامه قاضی به طور ویژه به انتشار اخبار و تفسیرهایی مبنی بر خروج یکی از مسئولان سابق استان خوزستان و سپس بازگشت وی به ایران اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این راستا انجام می شود.

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنان خود به بخشی از تحریک و هیجان رسانه های جعلی دشمن در پرونده فوق اشاره کرد.

گفتنی است در ابتدای جلسه امروز به مناسبت دهه کرامت کاروان حامل پرچم حرم امام رضا (ع) در جلسه شورای عالی قضایی و کارکنان حرم رضوی حضور یافتند. که پرچم مقدس حرم علی بن موسی (ع) را در دست دارد، به مدح خانه می پردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید