تلاش برای یکسان سازی حقوق قوه قضاییه ادامه دارد/ بررسی دقیق و سریع پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799431

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر پیگیری مجدانه و مستمر برای بررسی وضعیت پرداختی کارکنان دستگاه قضایی گفت: خوشا به حال دشمنان و بدخواهان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین گلام حسین محسنی اجایی در جلسه شورای عالی قضایی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم متدین و غیور استان کوم به مناسبت دهمین سالگرد قیام تاریخی، اظهار داشت: ، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و تدبر در نکات ارزشمندی که مطرح کردند آثار بسیار مطلوب و آموزنده ای دارد چرا که معظم له بر مسائل کشور، منطقه و جهان تسلط خاص و کامل دارند و علاوه بر بصیرت ایشان. و تجربه ارزشمند، همچنین بهره مند شوند.

بر این اساس رئیس قاضی به همه ضابطان قضایی توصیه کرد که همواره گوش به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار خود داشته باشند و نظرات بیان شده از سوی معظم له را مدام مد نظر قرار داده و به تعویق بیندازند چرا که این امر چراغ راه است.

محسنی اجایی به مناسبت سالروز قیام مردم غیور و متدین قم در 19 دی ماه 56 که نقش موثر و شگرفی در اجرای نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) داشت. علیه رژیم ستمشاهی گفت: مردم متدین و غیور ایران اسلامی در گذشته همواره در جبهه ها و عرصه های مختلف اعم از نظامی، نرم، اقتصادی، تبلیغاتی، نفوذی و ادغامی مورد هجوم نظام سلطه بوده اند. اما با وجود همه این هجمه ها، تحمیل ها و توطئه ها، مردم ما تسلیم نشدند و در مقابل جبهه دشمن ایستادند و امروز به برکت مقاومت و از خودگذشتگی مردم، کشور ما در عرصه های مختلف به عزت و قدرت دست یافته است.

تاکید رئیس قوه قضاییه بر جدی بودن پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سالگرد سانحه دردناک هواپیمای اوکراینی، با تسلیت به همه بازماندگان این حادثه دلخراش، افزود: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت بررسی کرده است؛ اما تاکید می کنیم که این مورد باید با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته بررسی شود و همه جوانب و ابعاد رعایت شود.

محسنی اجایی ابراز امیدواری کرد که با موضوعات عمیق، عادلانه، منسجم و به دور از حاشیه به پرونده این حادثه دلخراش رسیدگی شود و اقدامات قانونی و قضایی به عمل آمده تسلی خاطر بازماندگان این حادثه باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سختی و خطیر بودن مأموریت های محوله به قوه قضائیه و قوه قضائیه گفت: همواره تاکید داشته ایم که انجام دقیق، سریع و کامل مأموریت های قضایی نیازمند منابع، بودجه و نیروی انسانی بیشتر است. نیروی انسانی که دغدغه ای جز پیشرفت سریع قوه قضاییه مردمی ندارد، لذا با تلاش های چند سال پیش به ویژه در حوزه معاونت راهبردی وقت، بودجه ثابتی از کل قوه قضاییه در نظر گرفته شد. بودجه.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین از سال 1378 تاکنون تلاش های استثنایی برای ساماندهی وضعیت کاری و بهبود وضعیت معیشتی همکاران فعال در شوراهای حل اختلاف صورت گرفته است و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق و مزایایی که به صورت فوق العاده در بسیاری از دستگاه های اجرایی وجود دارد در قوه قضائیه وجود ندارد، گفت: البته باید توجه داشت که از زمان روی کار آمدن آیت الله رئیسی سعی شده است تا پرداخت حقوق به کارکنان همه دستگاه ها را کنار هم قرار دهید.

محسنی اجایی با اشاره به تلاش های مستمر و بی شائبه ای که اخیراً برای اصلاح وضعیت پرداختی های قوه قضائیه انجام شده است، تصریح کرد: به اندازه بازپرداخت وجه همکاران قضایی مشکلی در قوه قضائیه به خاطر ندارم. واقع شده.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در این راستا تمامی اعضای قوه قضائیه در حوزه های مختلف و حتی مدیران قوه قضاییه تلاش های مستمر و جلسات متعددی را با نمایندگان مجلس و دولت داشته اند تا نسبت پرداختی ها به اعضای قوه را شفاف سازی کنند. قوه قضائیه. و دشواری. «آنها کار و مأموریت خود را ترتیب دادند.

رئیس قوه قضاییه با یادآوری حجم کار روزافزون قوه قضائیه گفت: با توجه به شرایط سال های اخیر در کشور، تعداد پرونده های تشکیل شده در قوه قضاییه افزایش یافته است و انتظارات از قضات، مسئولان و کارمندان قوه قضاییه باید به پرونده ها رسیدگی شود. «برای بررسی و جلوگیری از ریخت و پاش و انباشت آنها و ایجاد پرونده های معوقه؛ بر همین اساس، بسیاری از همکاران ما ساعات طولانی را در محیط کار سپری می کنند تا در دعاوی مردم به تعویق نیفتد.

محسنی اجایی با برشمردن مشکلات معیشتی همکاران قاضی، با تاکید بر آگاهی از این مشکلات و معضلات، تصریح کرد: بسیاری از قضات ما نمی توانند در شهر محل کار خود مسکن تهیه کنند. علاوه بر این، برخی از آنها در 2-3 شیفت کار می کنند که مشکل دائمی نیست و نیروی ما را فرسایش و فرسوده می کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در ماه های اخیر معاونت های مختلف قوه قضاییه از جمله معاونت های “مالی و پشتیبانی” و “نیروی انسانی” تلاش فراوان و خستگی ناپذیری برای تکمیل طرح ویژه انتصاب کارکنان دستگاه قضایی داشته اند. ارتباط کامل جلسات انجام اعداد و بازنشستگی با نمایندگان مجلس و اعضای دولت. برای رسیدن به نتیجه سریعتر، تصمیم گرفته شد تا با طرحی موضوع را به مجلس برسانند و بسیاری از نمایندگان خود را توجیه کردند و پذیرفتند غیرعادی بودن قوه قضائیه برای حجم و سختی کارشان کافی نیست.

رئیس قاضی با تاکید بر اینکه تلاش برای اصلاح اضافه پرداختی ها به قوه قضاییه ادامه دارد، گفت: همچنین باید توجه داشت که دولت و مجلس نیز محدودیت هایی دارند و بسیاری از طرح ها و لوایح در مجلس رد یا اصلاح می شوند. تلاش ها برای اصلاح اضافه پرداختی ها به قوه قضائیه ادامه دارد و هیچ بن بست در این زمینه وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی قوه قضائیه ادامه دارد و بن بستی در این مسیر وجود ندارد و اگر به روش فعلی به نتیجه نرسیدیم راه ها و روش های قانونی دیگر برای بهبود معیشت وجود دارد. شرایط همکارانمان ما به دنبال عدالت هستیم.

محسنی اجایی با اشاره به جایگاه ویژه قوه قضائیه و کارکنان آن به مردم تشریح کرد: در راستای تلاش برای بهبود وضعیت پرداختی ها به قوه قضائیه نباید اقدامی که منجر به سوء استفاده و سوء استفاده از سوی دشمنان و نابسامانی ها شود، صورت گیرد. آرزوها شاد

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شأن و جایگاه قوه قضائیه متفاوت است و ممکن است مردم انتظاری را که از کارکنان این دستگاه از کارکنان سایر ادارات دارند نداشته باشند، بنابراین باید از مجاری صحیح و هر اقدامی مسائل و مشکلات را رصد کنیم. که باعث می شود روی زمین بمانند.از تعلل در کار مردم می توان جلوگیری کرد و به زودی این مشکلات حل می شود.

محسنی اجایی با اشاره به اقدامات دادستان کل کشور و دادستان های مناطق مختلف کشور در دفاع و صیانت از حقوق عامه، گفت: هر چه جلوتر می رویم، اقدام برای احیای حقوق عامه توسط کادر قضایی بیشتر می شود. مورد قدردانی مسئولان به ویژه دادستان کل کشور و دادستان های مناطق مختلف کشور قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارشی که اخیراً بررسی کردم، تعداد افرادی که در آخرین مزایده سازمان جمع آوری و فروش املاک شرکت کرده اند بالغ بر 4 هزار نفر است که مشابه مزایده های سال گذشته است. که مناقصات انجام شده بسیار متفاوت است و این نشان دهنده تلاش مسئولین مربوطه در قوه قضائیه و نیز کارمندان کشور است.

رئیس قوه قضائیه در خصوص بهبود وضعیت تخلیه کالا در بنادر و گمرکات کشور گفت: اخیراً یکی از روسای قضات استان های استان گفته است که وضعیت کالا در بنادر کشور قابل مقایسه نیست. ; البته همچنان مشکلاتی به خصوص در حوزه انبارداری وجود دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

محسنی اجایی با قدردانی از رئیس جمهور و دیگر مسئولان دولت سیزدهم که به محض ارسال گزارش جراحات به مقامات قضایی در حوزه های مختلف، بلافاصله نسبت به اصلاح رویه ها و رفع آسیب های گزارش شده اقدام می کنند، گفت: که نشان داد چندین هزار تن جو تهی شده است. بلافاصله پیگیری کردم و در تماسی که با رئیس جمهور داشت، بلافاصله به مسئولان مربوطه دولت دستور داد تا مشکل را حل کنند و وزیر اقتصاد هم بلافاصله وارد عمل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید