پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی باید با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته بررسی شود

پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی باید با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته بررسی شود

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: در راستای تلاش برای بهبود وضعیت پرداختی اعضای قوه قضائیه نباید اقدامی که موجب سوء استفاده و خشنودسازی دشمنان و بدخواهان شود، صورت گیرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه امروز (دوشنبه 20 دی) در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار مردم متدین و غیور استان کوم در خصوص به مناسبت سالگرد قيام تاريخي 10 دي: بيانات و فرمايشات مقام معظم رهبري و تأملات در نكات ارزنده اي كه مطرح كردند، تأثير بسيار مطلوب و آموزنده دارد. زیرا از مشکلات کشور، منطقه و جهان آگاهی ویژه و همه جانبه ای دارند و علاوه بر بینش و تجربیات ارزنده ای که دارند، از زمان شناسی استثنایی نیز بهره می برند.

بر این اساس رئیس قوه قضائیه به همه ضابطان قضایی توصیه می کند همواره گوش به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود داشته باشند و نظرات مطرح شده از سوی معظم له را مدام بررسی و به تعویق بیندازند. چرا؟ این یک چراغ راهنما در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه سالگرد قیام مردم غیور و متدین قم در 19 دی ماه 56 را که نقش مؤثر و شگرفی در ثمره نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) علیه ستمشاهی داشت، ایفا کرد. رژیم ۴۳ سال مردم متدین و غیور ایران اسلامی در گذشته همواره در جبهه ها و عرصه های مختلف اعم از نظامی، نرم، اقتصادی، تبلیغاتی، نفوذی و ادغامی مورد هجوم نظام سلطه بوده اند. اما با وجود همه این هجمه ها، تحمیل ها و توطئه ها، مردم ما تسلیم نشدند و در مقابل جبهه دشمن ایستادند و امروز به برکت مقاومت و از خودگذشتگی مردم، کشور ما در عرصه های مختلف به عزت و قدرت دست یافته است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سالگرد سانحه دردناک هواپیمای اوکراینی، ضمن تسلیت به همه بازماندگان این حادثه دلخراش، گفت: دستگاه قضایی تاکنون به طور جدی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی رسیدگی کرده است. اما تأکید می کنیم که این قضیه باید با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته بررسی شود و همه جوانب و ابعاد رعایت شود. امیدواریم با یک موضوع دقیق، منصفانه، منسجم و به دور از حاشیه، پرونده این حادثه تلخ به سرانجام برسد و اقدامات قانونی و قضایی در این زمینه موجب تسلی بازماندگان این حادثه شود.

محسنی اجایی پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به سختی و جدی بودن مأموریت های محوله به قوه قضائیه و قوه قضائیه گفت: همواره تاکید داشته ایم که اجرای مأموریت های قضایی دقیق، سریع و کامل است و نیازمند است. امکانات، بودجه و نیروی انسانی بیشتر؛ نیروی انسانی که علاقه ای به توسعه سریع پرونده های قضایی مردم ندارد. به همین دلیل چند سال پیش با تلاش های صورت گرفته به ویژه نماینده راهبردی وقت، بودجه ثابتی از بودجه کل کشور برای قوه قضائیه در نظر گرفته شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین از سال 1378 تاکنون تلاش های استثنایی برای ساماندهی وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی همکاران شاغل در شوراهای حل اختلاف صورت گرفته است که این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

محسنی اجایی گفت: حقوق و مزایایی که در بسیاری از دستگاه های اجرایی به صورت استثنایی وجود دارد، در قوه قضائیه وجود ندارد. آنها را نزدیک تر کنید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش های مستمر و بی شائبه اخیر برای اصلاح وضعیت پرداختی های قوه قضائیه، گفت: مشکلی در قوه قضائیه به خاطر ندارم که بازپس گیری پرداختی ها به همکاران قضایی است. در این راستا تمامی اعضای قوه قضائیه در حوزه های مختلف و حتی روسای قوه به طور مستمر تلاش می کنند و جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و دولت ها برای روشن شدن موضوع نسبت پرداختی کارکنان دستگاه قضایی به حجم و سختی کار و مأموریت دارند. ، منصوب به شما حل و فصل.

محسنی اجایی در ادامه با یادآوری افزایش حجم کار کارکنان دادگستری خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از تشکیل و انباشت آن‌ها و تشکیل پرونده‌های معوقه. بر همین اساس، بسیاری از همکاران ما ساعات زیادی را به صورت شبانه روزی در محل کار خود می گذرانند تا دعاوی مردم را به تاخیر نیندازند.

رئیس قوه قضائیه با برشمردن مشکلات معیشتی همکاران قضایی خود، با تاکید بر اینکه از این مشکلات و معضلات آگاهی دارم، خاطرنشان کرد: بسیاری از قضات ما نمی توانند در شهری که در آن کار می کنند مسکن تهیه کنند. علاوه بر این، برخی از آنها در 2-3 شیفت کار می کنند که مشکل دائمی نیست و نیروی ما را فرسایش و فرسوده می کند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وضعیت پرداختی های قوه قضائیه ثابت و مجدانه در دستور کار قوه قضاییه است، گفت: تلاش های فراوان و مستمری برای تکمیل انتصاب فوق العاده ستاد ویژه قوه قضاییه انجام داده اند. قوه قضائیه و در این راستا جلسات متعدد و منظمی با نمایندگان مجلس و اعضای دولت برگزار کرد. برای رسیدن به نتیجه سریعتر، تصمیم گرفته شد تا با طرحی موضوع را به مجلس برسانند و بسیاری از نمایندگان خود را توجیه کردند و پذیرفتند غیرعادی بودن قوه قضائیه برای حجم و سختی کارشان کافی نیست.

محسنی اجایی با تاکید بر اینکه تلاش برای ترمیم اضافات پرداختی به قوه قضائیه همچنان ادامه دارد، گفت: همچنین باید در نظر داشت که دولت و مجلس نیز محدودیت هایی دارند و بسیاری از طرح ها و لوایح در مجلس رد شده یا اصلاح می شود. اما مهم این است که تلاش ما برای اصلاح اضافه پرداختی ها به قوه قضائیه ادامه داشته باشد و در این زمینه بن بست وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی قوه قضائیه ادامه دارد و در این مسیر بن بست وجود ندارد. ما به دنبال عدالت خواهیم بود.

محسنی اجایی با اشاره به جایگاه و جایگاه ویژه قوه قضائیه و کارکنان آن گفت: دشمنان و بدخواهان. زیرا شأن و جایگاه قوه قضائیه متفاوت است و ممکن است مردم انتظاری را که از کارکنان این دستگاه از کارکنان سایر دستگاه ها دارند، نداشته باشند; به همین دلیل است که باید مشکلات و مشکلات را از مجاری صحیح پیگیری کنیم و از هرگونه اقدامی که باعث ماندگاری مردم در زمین و تأخیر در کارشان می شود پرهیز کنیم و خدای ناکرده این مشکلات به زودی حل شود.

رئیس قوه قضائیه پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به اقدامات دادستان کل کشور و دادستان های مناطق مختلف کشور برای صیانت و دفاع از حقوق عامه گفت: این موضوع مورد تاکید قوه قضاییه و مسئولان مسئول است. باید از دادستان کل کشور و دادستان های مناطق مختلف کشور تقدیر کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارشی که اخیراً بررسی کردم، تعداد افرادی که در آخرین مزایده سازمان جمع آوری و فروش املاک شرکت کرده اند بالغ بر 4 هزار نفر است که مشابه مزایده های سال گذشته است. که مناقصات انجام شده بسیار متفاوت است و این نشان دهنده تلاش مسئولین مربوطه در قوه قضائیه و نیز کارمندان کشور است.

رئیس قوه قضائیه در خصوص بهبود وضعیت تخلیه کالا در بنادر و گمرکات کشور گفت: اخیرا یکی از روسای قضات استان های استان گفته است که وضعیت کالا در بنادر کشور غیرقابل مقایسه است. . البته همچنان مشکلاتی به خصوص در حوزه انبارداری وجود دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

محسنی اجایی در پایان از رئیس جمهور و سایر مسئولان دولت سیزدهم که به محض ارسال گزارشات مربوط به وقوع صدمات در حوزه های مختلف به کادر قضایی، بلافاصله نسبت به اصلاح تشریفات و رفع آسیب های گزارش شده اقدام می کنند، تقدیر کرد. روز جمعه یک ویدیو برای من فرستادند که نشان می دهد چند هزار تن جو ذخیره شده است. بلافاصله پیگیری کردم و در تماسی که با رئیس جمهور داشت، بلافاصله به مسئولان ذیربط دولتی دستور داد تا موضوع را حل کنند و وزیر اقتصاد هم بلافاصله وارد عمل شد.

دیدگاهتان را بنویسید