حکم نهایی پرونده هواپیمای اوکراینی به زودی اعلام می شود

حکم نهایی پرونده هواپیمای اوکراینی به زودی اعلام می شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: رای نهایی پرونده هواپیمای اوکراینی به زودی صادر می شود.

به گزارش ایسنا، میزان خجت الاسلام والمسلمین پورکاگان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه «حکم قطعی پرونده شرکت هواپیمایی اوکراین به زودی صادر می شود»، گفت: سقوط هواپیمای اوکراینی قلب همه را آزرده و به خانواده شهدای این فاجعه تسلیت می گوییم.» سازمان قضایی نیروهای مسلح از ابتدا وارد این موضوع شد و در چند مرحله به طور مفصل و با حضور کارشناسان چند جانبه آن را بررسی کرد. در نهایت با صدور قرار جلب 10 نفر و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

و ادامه داد: پس از ۲ جلسه دادگاه، اولیای دم دم به ابلاغ کارشناس اعتراض کردند و برای حفظ حقوق اولیای دم، پرونده با قرار اصلاحی مجدد به دادسرا ارسال شد. نقص ها پرونده برای گروه جدیدی از کارشناسان ارسال شد که پس از بررسی های فراوان نظر نهایی خود را اعلام کردند و مجددا پرونده به دادگاه ارسال شد و 18 جلسه دادگاه دیگر تشکیل شد. در مجموع 20 جلسه دادگاه در این پرونده تشکیل شد که از صبح آغاز شد و تا ساعت 12 ظهر ادامه داشت. قضات این پرونده قضات زبده و با سابقه قضایی طولانی، مسلط، مؤمن و متدین هستند که به پرونده رسیدگی کرده اند. پرونده مختومه شده و به زودی حکم نهایی صادر خواهد شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشاپیش از اظهارنظر کنندگان در این خصوص خواست با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، اجازه دهند قضات در این خصوص بی طرفانه و با دقت کامل تصمیم گیری کنند و از هرگونه مغرضانه خودداری کنند. نظرات

وی تاکید کرد: با وجود طولانی بودن روند پرونده به دلیل اهمیت بالای آن، حکم به موقع صادر می شود. صدور رأی دادگاه به معنای ختم پرونده نیست، این رأی هم برای اولیای دم و هم برای متهم قابل تجدیدنظرخواهی است و در نهایت در صورت اعتراض، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید