«آنجلا لنزبری» هنرپیشه دوران طلایی هالیوود درگذشت


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902811

آنجلا لنزبری بازیگر مشهور هالیوود با سابقه 75 ساله فعالیت در هالیوود و موفقیت چشمگیر در تئاتر، سینما و تلویزیون در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، آن جالا لنزبری روز سه شنبه پنج روز قبل از تولد 97 سالگی اش در خانه اش در لس آنجلس درگذشت.

او 3 نامزدی اسکار را در کارنامه کاری خود دارد، برنده 7 جایزه تونی برای ایفای نقش های روی صحنه و با 12 نامزدی جایزه امی برای بازی های تلویزیونی، رکورددار بازیگری زن در این عرصه است.

او در صفحه کوچک تلویزیون به بزرگترین موفقیت دست یافت و چهره ای آشنا در سراسر جهان بود. او در سال 1984 نقش جسیکا فلچر نویسنده معمایی جنایی را در سریال Murder She Write یکشنبه شب به مدت 12 فصل بازی کرد و 4 جایزه گلدن گلوب را برای این سریال دریافت کرد.

لنزبری برای اولین بازیگری خود در نوجوانی با بازی در نقش یک خدمتکار در مقابل چارلز بوید و اینگرید برگمن در فیلم نور گاز ساخته جورج کوکور در سال 1944 نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد.

با سومین فیلمش، تصویر دوریان گری، در سال 1945، بار دیگر نامزدی اسکار را برای بازیگر نقش مکمل مرد به دست آورد و سپس در فیلم هایی مانند سامسون و دلیلا، سه تفنگدار، تا زمانی که ابرها از هم جدا شدند و درام های دهه 1950. او در فیلم های تابستان داغ طولانی و تاریکی بالای پله ها ظاهر شد و سومین نامزدی اسکار خود را برای کاندیدای منچوری به دست آورد.

این بازیگر برنده جایزه افتخاری اسکار در سال 2013، جایزه یک عمر دستاورد انجمن بازیگران سینما در سال 1997 و جایزه یک عمر دستاورد بفتا در سال 2003 شد. جایزه یک عمر دستاورد تونی و یک جایزه اولیویه از جمله جوایزی هستند که او در کارنامه کاری خود دارد. .

آن جالا لنزبری در لندن از مادری ایرلندی به دنیا آمد که خودش بازیگر بود و بارها در وست اند لندن اجرا داشت.

دیدگاهتان را بنویسید