آنها انگیزه های قتل شینزو آبه را فاش کردند

آنها انگیزه های قتل شینزو آبه را فاش کردند

روز جدید پلیس گفت: قاتل مظنونی که روز جمعه شینزو آبه را به ضرب گلوله کشت و معتقد بود نخست وزیر سابق ژاپن در یک “سازمان ویژه” دست داشته است — و انگیزه قتل سیاسی نبود.

قاتل مظنون، تتسویا یاماگامی 41 ساله، لحظاتی پس از اینکه رهبر سابق 67 ساله را در حین سخنرانی در منطقه غرب به ضرب گلوله کشت، دستگیر شد.

یاماگامی در طول بازجویی ظاهرا اعتراف کرد که قصد داشت آبه را بکشد زیرا معتقد بود نخست وزیر سابق با سازمانی که از او متنفر بود مرتبط بود.

پلیس نام این سازمان را منتشر نکرده و جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نکرده است و مشخص نیست که آیا این گروه حتی در خارج از کشور وجود دارد یا خیر.

به گفته پلیس، به نظر نمی رسد این قتل انگیزه سیاسی داشته باشد.

پلیس اضافه کرد که یاماگامی در پاسخ به سؤالات در حین بازجویی کند بود و بازرسان هنوز در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا او به تنهایی عمل کرده است یا خیر.

پلیس گفت قاتل مظنون ساکن نارا بوده و به مدت سه سال برای نیروی دفاع شخصی دریایی ژاپن کار می کرده است، اما اکنون به نظر می رسد که بیکار است. عکس‌ها و ویدیوهای وحشتناکی منتشر شده است که به نظر می‌رسد یاماگامی را لحظاتی قبل از کشته شدن آبه پشت سر او با یک تفنگ دست ساز نشان می‌دهد.

آبه حدود 5 ساعت و نیم بعد پس از انتقال سریع به بیمارستان، مرده اعلام شد. مقامات گفتند که او بر اثر جراحات عمیق در قلب و سمت راست گردنش تا حد مرگ خونریزی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید