توییت امیر عبدالخیان پس از ترور شینزو آبه


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881783

وزیر امور خارجه در توئیتی ترور شینزو آبه را محکوم و به ملت و دولت ژاپن تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز (جمعه) 17 جولای، در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به زبان ژاپنی نوشت: ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را محکوم می کنم و به ملت و دولت ژاپن تسلیت می گویم. . من می گویم.

وی افزود: خدمات ارزنده وی به عنوان یک سیاستمدار برجسته از جمله در توسعه روابط دو ملت ایران و ژاپن فراموش نخواهد شد.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از ظهر امروز این اقدام تروریستی را محکوم کرد و گفت: به عنوان کشوری که رهبران بزرگی را به دست تروریست ها از دست داده است، خبر ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن از نزدیک و با نگرانی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنیم. ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کند.

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن امروز در حین سخنرانی در شهر نارا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. شبکه NHK ژاپن گزارش داد مردی که به شینزو آبه شلیک کرده بود دستگیر شده است.

آبه دو دوره، از سال 2006 تا 2007 به عنوان نخست وزیر ژاپن و رئیس حزب لیبرال دموکرات (LDP) و از سال 2012 تا 2020 خدمت کرد. او طولانی ترین دوره نخست وزیری در تاریخ ژاپن را داشت. آبه همچنین از سال 2005 تا 2006 به عنوان وزیر کابینه در زمان نخست وزیری جونیچیرو کویزومی خدمت کرد و در سال 2012 برای مدت کوتاهی رهبر اپوزیسیون بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید