آنها جزئیات جدیدی از انگیزه قاتل نخست وزیر سابق ژاپن فاش می کنند


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881884

هویت و انگیزه قاتل شینزو آبه توسط نیروهای امنیتی فاش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پلیس ژاپن مرد 41 ساله ای را که شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را در روز جمعه (8/18 ژوئیه) به قتل رساند، تتسویا یاماگامی معرفی کرد.

در طی بازجویی، یاماگامی انگیزه‌های خود را از قتل برای پلیس توضیح داد و گفت که شینزو آبه با یک “سازمان ویژه” که از آن کینه داشت، ارتباط دارد. یاماگامی گفت که نارضایتی او سیاسی نیست.

رسانه های ژاپنی و رسانه های بین المللی نام این «سازمان ویژه» را ذکر نکرده اند. نیویورک پست نوشت که پلیس نام آن سازمان یا اعتقادات آن را ذکر نکرده است و مشخص نیست که آیا چنین سازمانی در خارج از کشور وجود دارد یا خیر. برخی رسانه های ژاپنی گفتند سازمانی که یاماگامی از آن یاد کرد یک سازمان مذهبی بود.

یاماگامی دقایقی پس از تیراندازی به نخست وزیر ژاپن در جریان سخنرانی در شهر نارا توسط نیروهای امنیتی به زمین زده شد و دستگیر شد. وی پس از ارتکاب قتل، هیچ اقدامی برای فرار نکرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از پلیس ژاپن اعلام کرد که یاماگامی در بازجویی ها با آرامش به سوالات پاسخ داد و پلیس در تلاش است تا مشخص کند که آیا او این عملیات را به تنهایی انجام داده است یا خیر. یاماگامی به پلیس گفت که از طریق اینترنت از ورود آبه به نارا مطلع شده است.

پایگاه داده فوربس یاماگامی را ساکن شهر نارا ذکر کرده و می گوید که او 3 سال در “نیروی دفاع شخصی دریایی ژاپن” کار کرده است. یاماگامی قبل از حمله بیکار بود.

پایگاه آساهی که توسط پلیس نوشته شده بود، خانه یاماگامی را جستجو کرد و مقادیر زیادی مواد منفجره پیدا کرد. او در طول خدمت در نیروی دریایی آموزش استفاده از سلاح و مواد منفجره را فرا گرفت.

به گزارش پایگاه آساهی، شینزو آبه در ساعت 11:30 صبح روز جمعه به وقت محلی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بیمارستان در ساعت 17 بعد از ظهر اعلام کرد که وی درگذشته است. بیمارستان اعلام کرد بیش از 100 واحد کیسه خون به نخست وزیر سابق ژاپن تزریق شده است. مقامات گفتند که او بر اثر ضربه شدید به قلب و سمت راست گردنش درگذشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید