درگیری لاپید و بن گر/ تشدید حمله نخست وزیر سابق تل آویو به وزیر امنیت داخلی

بن گوئر در واکنش به این توئیت نوشت: «لپید، حالا بیدار شو، نفس عمیق بکش، زیرا شرایط تغییر خواهد کرد، زیرا اولین کاری که انجام دادم این بود که تصمیمات اتخاذ شده برای بهبود شرایط اسرای فلسطینی پذیرفته شد. متوقف شد، در ماه های آینده، تخریب چی بسته می شود، کسانی که دوست شما هستند [محمود عباس و ایمن عوده رئیس فهرست گروه های عرب در کنست اسرائیل] هستند.

لاپید بارها درباره کارآمدی دولت افراطی نتانیاهو و وزرای تندرو او هشدار داده است.

وی از جمله رهبران صهیونیستی بود که پس از حمله بن گره به مسجد الاقصی در 14 ژانویه از اقدامات وزیر امنیت داخلی رژیم تندرو صهیونیستی انتقاد کرد و این اقدام نتانیاهو را “بی مسئولیتی سیاسی” خواند.

لاپید گفت: درگیری با نصف جهان فقط برای اینکه بن گر بتواند 13 دقیقه در مسجد الاقصی بگذرد. این بی مسئولیتی سیاسی و ضعف باورنکردنی نتانیاهو در مقابل وزرای کابینه اش است.

وی در 12 ژانویه نیز از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و تاکید کرد: نتانیاهو با وجود اینکه ضعیف است، این بار باید در مقابل بن گر بایستد و به او بگوید به مسجد الاقصی حمله نکنید. زیرا با این اقدام مردم کشته خواهند شد.

در 9 ژانویه به مناسبت سال 2023، لاپید در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به صهیونیست ها گفت: آنچه من امسال پیش بینی می کنم این است که سال بسیار بدی برای اسرائیل خواهد بود، این به دلیل وجود سه مشکل منفی است. که اقتصاد اسرائیل را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

به گفته تحلیلگران سیاسی، حضور احزاب راست افراطی و مذهبی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران داخلی و اختلافات می شود و ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو از رویکردها و سیاست های بسیار افراطی و فاشیستی علیه فلسطینی ها استفاده می کند. در داخل سرزمین های اشغالی و در تصرف کرانه باختری، قدس و نوار غزه و از سوی دیگر تنش های منطقه ای را افزایش می دهد.

انتصاب بسیاری از شخصیت‌های تندرو و تندرو از جمله بن گره در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست‌ها را درآورد به طوری که وزیر امنیت داخلی رژیم نامشروع اسرائیل را جزئی از رژیم صهیونیستی می‌دانند. اراذل و اوباش هار» و خطری برای این رژیم است.

دیدگاهتان را بنویسید