جزئیات هک گوشی موبایل لیز تراس نخست وزیر سابق بریتانیا

در این گزارش آمده است که ماموران و عواملی که تلفن همراه نخست وزیر سابق بریتانیا را هک کردند، به “جزئیات کاملا محرمانه” مکالمات وی با متحدان بین المللی و پیام های خصوصی رد و بدل شده با دوست نزدیکش کواسی کوارتنگ، که بعدا وزیر دارایی شد، دسترسی پیدا کردند.

این گزارش می افزاید: «به نظر می رسد این پیام ها شامل گفتگو با وزرای خارجه ارشد بین المللی درباره جنگ در اوکراین، از جمله جزئیات تدارکات تسلیحات باشد».

دیلی میل همچنین به نقل از منابع ناشناس نوشت که هک کردن تلفن همراه Lystras پیام های او را تا یک سال در دسترس هکرها قرار داده است.

به گزارش دیلی میل، هک کردن تلفن تراس در جریان رقابت درون حزبی محافظه‌کاران کشف شد که او را به سمت نخست‌وزیری رساند، اگرچه تراس هفته گذشته از سمت نخست‌وزیری کنار رفت و ریشی سوناک جایگزین او شد.

به گزارش دیلی میل، پیام های لو رفته و هک شده نخست وزیر سابق بریتانیا که به دست خارجی ها افتاد، شامل انتقاد وی از جانسون و قرنطینه است.

لیز تراس، نخست وزیر محافظه کار بریتانیا، هفته گذشته پس از تنها 6 هفته حضور در این سمت، استعفا داد. سرنوشتی که در 6 سال گذشته برای 4 نخست وزیر دیگر رقم خورد. بنابراین، تراس کوتاه ترین دوره قدرت را در بین نخست وزیران بریتانیا دارد. او چهارمین نخست وزیر بریتانیا بود که در 6 سال گذشته قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه کار شد. از سال 2016، دیوید کامرون، ترزا می، بوریس جانسون و لیز تراس به دلیل تنش ها و بی ثباتی سیاسی از سمت نخست وزیری کناره گیری کرده اند.

تاراس که در 15 سپتامبر پس از ملاقات با الیزابت دوم رسماً کار خود را آغاز کرد، 6 هفته پس از آغاز به کار در روز پنجشنبه 28 اکتبر استعفای خود را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید