لیز تراس اصرار دارد که مراسم اشرافی را با پول مالیات دهندگان بریتانیایی برگزار کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های بریتانیایی روز دوشنبه گزارش دادند که لیز تراس وزیر امور خارجه در یک مراسم مهمانی اصرار داشته است که پول مالیات دهندگان برای تهیه یک شام نجیب در یک رستوران مجلل استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، تراس که تا سپتامبر سال جاری وزیر بازرگانی بریتانیا بود، مراسمی خصوصی با حضور اعضای محافظه کار مجلس عوام و نماینده تجاری آمریکا برگزار کرد.

طبق ایمیل دریافتی از ساندی تایمز، در مراسمی که در 16 ژوئن 1400 برگزار شد، لیز تراس اصرار داشت که از بودجه عمومی دولتی برای پرداخت 3000 هدر برای هزینه های شام استفاده شود. حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال) مورد استفاده قرار گیرد.

ایمیل می گوید: “[تراس] فردا برای شام با میزبان کاترین تای [نماینده تجاری آمریکا] خواهد بود. او می خواهد مراسم در یک اتاق غذاخوری خصوصی برگزار شود [مشاور ویژه او] اصرار دارد که این رویداد در باشگاه های شخصی اعضا برگزار شود [حزب] که صورت خواهد گرفت».

در ادامه این ایمیل آمده است: «او با توجه به اینکه قبلاً آنجا بوده و استدلالش این است که موقعیت و موقعیت خوبی دارد، این مکان را توصیه کرد. تا جایی که من می دانم، ما به عنوان یک وزارتخانه هرگز کسی را در این سمت پذیرفته ایم.»

در این ایمیل همچنین آمده است که “قیمت ها در این باشگاه” بسیار بالا است و “بیشتر از آنچه من درک می کنم، ما اغلب در چنین رویدادهایی هزینه می کنیم.”

علاوه بر این، در ایمیل فاش شده آمده است که مشاوران در تراس به او توصیه کرده اند که این رویداد را در یک رستوران ارزان تر برگزار کند که قیمت آن 1000 هرتز است.

وزارت بازرگانی آمریکا به دیلی میل گفت: این یک شام دیپلماتیک با حضور وزیر بازرگانی سابق، مقامات ارشد بریتانیا و شرکای آمریکایی بود که بزرگترین شرکای تجاری ما هستند.

باشگاه اعلام کرد که این باشگاه برای این رویداد انتخاب شده است زیرا در اسرع وقت در دسترس قرار گرفته است، اما طبق گزارش دیلی میل، این سایت احتمالا متعلق به یکی از اهداکنندگان مهمانی های بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بوده است.

آنجلا راینر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، گفت: «مایه شرمساری است که لیز تراس، برخلاف توصیه رسمی، بر برگزاری مراسم مجلل برای اهدای هزاران پوند به یک اهداکننده محافظه کار اصرار داشت. «علیرغم توافق تجاری با ایالات متحده، نارسایی هدر دادن پول مالیات دهندگان واقعاً تکان دهنده است.

این تنها باری نیست که لیز تراس هزینه آن را از جیب خود پرداخت کرده است.

این مقام کارگری افزود که لیز تراس که وزیر امور خارجه نیز بود، اخیرا به سنگاپور سفر کرده است اما پاسخ قطعی به سؤال هزینه سفر و حضور دریافت کرده است.

این افشاگری و جنجال در حالی صورت می گیرد که اخیراً رسوایی های متعددی دامنگیر دولت محافظه کار بوریس جانسون شده است.

در حال حاضر، بر اساس نظرسنجی ها که نشان می دهد اکثریت بریتانیایی ها خواهان برکناری جانسون هستند، لیز تراس یکی از گزینه های احتمالی خواهد بود.

نظرسنجی هفته گذشته دیلی میل نشان داد که 60 درصد از بریتانیایی ها (از جمله بریتانیا، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) خواهان اخراج جانسون هستند.

اگر جانسون برکنار شود، 29 درصد از محافظه‌کاران فکر می‌کنند که ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری، گزینه «بسیار بهتر» خواهد بود و 34 درصد او را گزینه «بهتر» می‌دانند.

علاوه بر این، 17 درصد از وزیر امور خارجه محافظه‌کار لیز تراس انتخاب «بسیار بهتر» خواهد بود و 36 درصد آن را انتخاب «بهتر» نامیدند.

نظرسنجی Ipsus Murray هفته گذشته نشان داد که از هر 10 نفر 6 نفر معتقدند که جانسون تا پایان سال آینده در سمت خود باقی نخواهد ماند.

گاردین هفته گذشته عکسی از جانسون و بیش از ده‌ها نفر دیگر در باغ محل اقامتش در خیابان داونینگ منتشر کرد که به گفته این روزنامه بریتانیایی، این عکس در دوران قرنطینه سلطنتی در ماه می 2020 گرفته شده است.

پیش از این، مجموعه ای از مشکلات، از جمله فروپاشی اخیر نظرسنجی ها و رسوایی های مربوط به دولت بوریس جانسون، ضربه دیگری به بقای کابینه وارد کرد.

روزنامه Mail on Sunday صبح یکشنبه گزارش داد که دیوید فراست، نخست وزیر بریتانیا، به دلایلی از جمله افزایش مالیات بیشتر و محدودیت های کرون، از دولت جانسون ناامید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید