مالیات مالیات‌دهندگان در بودجه ۱۴۰۳ تغییری نکرده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: در بودجه پایه مالیاتی جدید پیش بینی نشده و تغییری در مالیات مودیان ایجاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری موج


تشریح جزئیات جلسه عصر یکشنبه ۲۸ آذر رحیم زارع کمیسیون کمیسیون در لایحه بودجه 1403 آمده است: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه آنها عصر امروز در جلسه کمیسیون تلفیق شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اعتبارات بودجه سال آینده ارائه کردند، گفت: بر اساس دغدغه نمایندگان و تحلیل نظرات کارشناسان، چالش اصلی منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه ها، کسری 500 هزار میلیارد تومانی است، این بودجه است، البته هنوز این موضوع را تمام نکرده ایم و انشاءالله سعی خواهد شد این مشکل را به حداقل برساند و از تورم های ناشی از آن جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 با اشاره به بررسی درآمدهای مالیاتی بودجه 1403 در جلسه کمیته اظهار داشت: در این جلسه بحث شد که چرا درآمدهای مالیاتی به گونه ای افزایش یافت که وزیر کشور اقتصاد در ادامه بحث مشکلات پیشگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید توضیحاتی را به اعضای کمیته داد.

زارع با بیان اینکه پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است، گفت: در مودیان نیز تغییری ایجاد نشده است.

وی در رابطه با بررسی هزینه های بودجه در جلسه قبل، ادامه داد: نمایندگان در این بخش تاکید کردند که چرا افزایش حقوق بازنشستگان به اندازه کافی در لایحه دولت منعکس نشده است و باید به این موضوع توجه شود.

زارع تصریح کرد: در مجموع نظر ما این است که نقش رهبری برنامه هفتم توسعه را در بودجه سال آینده دنبال کنیم تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود. پس حتما با دولت مذاکره کنید و سازمان برنامه و بودجه در بخش جزئیات بودجه نیز باید برخی از احکام و تبصره‌های بودجه را تغییر دهیم.


آیا این خبر مفید بود؟