ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1402 تغییری نکرده است

ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1402 تغییری نکرده است

روز نو: نماینده نجف آباد در مجلس گفت: طبق توافق با دولت، ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1402 تغییر نمی کند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری در طرح عدم تغییر ساعت رسمی کشور در قوه مقننه گفت:

وی در خصوص ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس ادامه داد: یکی از ابهامات این بود که اگر زمان اعلام شده از سوی مجلس تغییر نکند، مانند قبل از سال 1386 اختیار تغییر ساعت به دولت داده می شود یا خیر. تبصره این است که دولت بدون تغییر زمان می تواند در شش ماهه گرم سال با مناطق نیازمند تماس گرفته و اعلام کند که کارکنان این مناطق ساعتی زودتر سرکار خواهند رفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت:

ابوترابی در خصوص علت اعمال این قانون از ابتدای سال 1402 افزود: دولت به مجلس اعلام کرد که سه ماه زمان برای به روز رسانی برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای دفاتر است و از سوی دیگر باید اطلاع رسانی شود. در مورد پروازهای بین المللی که بیان دلایل بنا به نظر دولت مقرر شد این قانون از ابتدای سال 1402 اعمال شود.

وی گفت: ایرادات هیأت امنا نسبت به این طرح در کمیسیون اجتماعی رفع شده و نظر مثبت دولت نیز بر این ابهامات رسیده است و پس از بازگشت نمایندگان مجلس از حوزه های انتخابیه خود این طرح در دستور کار قرار می گیرد. مجدداً به مجلس نظر به هیأت امنا تقدیم و پس از تصویب برای تصویب به دولت ابلاغ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید