ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1402 تغییری نکرده است


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834085

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با دولت، ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1402 تغییر نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به آخرین وضعیت قوه مقننه اظهار داشت: در مجلس برای اصلاح است.

وی در خصوص ایرادات هیأت امنا به این مصوبه مجلس ادامه داد: در صورت عدم تغییر ساعت، مشخص نیست که آیا در صورت عدم تغییر ساعت، مانند قبل از سال 1386 به دولت برای تغییر ساعت اختیار داده می شود یا خیر. 6 ماه گرم سال را بدون تغییر ساعت اعلام کنید و اعلام کنید که کارکنان این مناطق یک ساعت زودتر سر کار خواهند رفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت:

ابوترابی در خصوص علت اعمال این قانون از ابتدای سال 1402 افزود: دولت به مجلس اعلام کرد که برای به روز رسانی برنامه های رایانه ای و نرم افزاری دفاتر سه ماه زمان می برد و از سوی دیگر باید اطلاع رسانی شود. در مورد پروازهای بین المللی که دلیل: به نظر دولت مقرر شد این قانون از ابتدای سال 1402 اعمال شود.

وی گفت: ایرادات هیأت امنا نسبت به این طرح در کمیسیون اجتماعی رفع شده و نظر مثبت دولت نیز بر این ابهامات رسیده است و پس از بازگشت نمایندگان مجلس از حوزه های انتخابیه خود این طرح در دستور کار قرار می گیرد. مجدداً به مجلس نظر به هیأت امنا تقدیم و پس از تصویب برای تصویب به دولت ابلاغ می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید