قیمت برق صنعتی تغییری نکرده است


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835893

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تاکنون ابلاغیه ای برای افزایش قیمت برق برای صنایعی مانند سیمان صادر نشده است و تعرفه برق صنایع نیز مانند سال گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» در خصوص برنامه های آتی برای کنترل مصرف برق در تابستان و جلوگیری از قطعی مکرر برق، گفت: امسال برای جلوگیری از بحران برق در فصل تابستان، طرح های مختلفی در حوزه برق اجرا می شود. تامین برق در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مقرر شد ظرفیت نیروگاه ها افزایش یابد و نیروگاه های موجود به 6000 مگاوات نوسازی شود. نوسازی نیروگاه های موجود هم اکنون در حال بررسی است و امیدواریم این واحدها در زنجیره تولید قرار گیرند.»

سخنگوی صنعت برق گفت: علاوه بر این، تعدادی از برنامه‌های محرک تقاضا در نظر گرفته شده است که بخش‌هایی از جمله صنعت، کشاورزی و خانوارها و بخش‌های تجاری و اداری را در پیشبرد و دستیابی به اهداف مشارکت می‌دهد. اهداف.” .

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این طرح به گونه ای خواهد بود که تعمیرات واحدهای صنعتی به دوره پیک مصرف برق منتقل شود تا با کاهش مصرف برق در این زمان شاهد کمک شبکه سراسری برق باشیم.

وی گفت: در ازای این کمک صنایع، انرژی مورد نیاز آنها را در زمان های دیگر در بخش برق تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص امکان تامین مالی خود صنایع یا احداث نیروگاه از طریق صنایع گفت: داده شده.

رجبی مشهدی گفت: در این راستا تسهیلاتی برای تسهیل شرایط اتصال به شبکه نیروگاهی در نظر گرفته شده است که تاکنون موضوع توسعه حدود پنج هزار و 600 مگاوات از این نیروگاه ها نهایی و تکمیل شده است.

وی افزود: مابقی صنایع نیز به دنبال دریافت مجوز و آماده سازی سایت برای نصب نیروگاه هستند که امیدوارند در سه چهار سال آینده بتوانند این موضوع را محقق کنند و ظرفیت لازم در تولید لحاظ شود. زنجیر.”

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اقدام میزان برق دریافتی از شبکه سراسری انرژی را کاهش می دهد و امکان برق رسانی به همه مشترکان را فراهم می کند.

سخنگوی صنعت برق ایران درباره هزینه ساخت نیروگاه گفت: با توجه به برنامه ها و فعالیت های مختلف صنایع، هزینه ساخت نیروگاه در هر صنعت متفاوت است و بستگی به نوع نیروگاه دارد. “

وی ادامه داد: ساخت نیروگاه قطعا هزینه بر و نیازمند زمان است که با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود این نیروگاه ها تا چهار سال آینده به مرحله تولید برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید