پیشتازی ۲۲ درصدی «لیز تراس» در نظرسنجی نخست وزیری انگلیس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک نظرسنجی جدید جامعه شناختی که در انگلیس انجام شد نشان داد که «لیز تراس» شانس بیشتری برای برنده شدن در رقابت برای تصدی پست نخست وزیری این کشور دارد.

بر اساس نظرسنجی موسسه آپینیوم در میان اعضای حزب محافظه کار انگلیس، تراس که در حال حاضر وزیر امور خارجه این کشور است، با اختلاف 22 درصدی از رقیب خود ریشی سوناک پیشی گرفته است.

به گزارش رویترز، این موسسه اعلام کرد که از میان 450 عضو حزب محافظه کار که برای نخست وزیری بریتانیا انتخاب کرده اند، تراس که به وضوح در سایر نظرسنجی ها پیشتاز است، 61 درصد و سوناک 39 درصد هستند.

حدود 200000 نماینده محافظه کار در حال رای گیری برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی جایگزین بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید کشور خواهد شد.

پیش از این کمیته پارلمانی حزب محافظه کار اعلام کرده بود که نخست وزیر جدید بریتانیا در پنجم سپتامبر با اولین رای برای شروع حذف نامزدها در رقابتی شلوغ و غیرقابل پیش بینی معرفی می شود. (اطلاعات بیشتر)

جانسون روز پنجشنبه پس از استعفای حداقل 50 نماینده مجلس و مقامات دولتی استعفای خود را اعلام کرد.

دومینوی استعفاها پس از افشای افشاگری ها مبنی بر اینکه جانسون کریس پینچر را به عنوان یک مقام ارشد در حزب محافظه کار منصوب کرد، علیرغم اینکه می دانست در سال 2019 تحت تعقیب است، آغاز شد. پینچر خود هفته گذشته پس از فاش شدن تجاوز جنسی به دو زن در 29 ژوئیه از سمت خود استعفا داد. .

این رویدادها آخرین رسوایی بود که جانسون را در بر گرفت. چند ماه پیش انتشار اخباری در رسانه ها مبنی بر اینکه دفتر نخست وزیری انگلیس در بحبوحه محدودیت های کرونا جشن اول ماه مه را برای مردم ترتیب داده است، جانسون را در آستانه رای عدم اعتماد به پارلمان قرار داد، اما دولت او موفق شد. برای زنده ماندن از این سرنوشت

دیدگاهتان را بنویسید