پرتاب تخم مرغ در مراسم رونمایی از مجسمه تاچر، نخست وزیر سابق بریتانیا


ساعت: 05:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839135

مجسمه مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق بریتانیا، در حین نصب در زادگاهش گرانتام مورد حمله گروه های مخالف قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این مجسمه در ابتدا قرار بود در میدان پارلمان لندن قرار گیرد، اما از ترس اینکه مردم به آن حمله کنند و هرج و مرج ایجاد کنند، تغییر یافت.

مجسمه مارگارت تاچر مجسمه ای از داگلاس جنینگز است که حدود 300000 هزار هازار هزینه داشته است. این مجسمه در تپه سنت پیتر بین مجسمه های اسحاق نیوتن و فردریک تولماش قرار دارد.

پیش از این، تنها یادبود تاچر در گرانتهام، پلاکی بود که در گوشه خیابان شمالی و براد به یاد زادگاه او بود.

گروهی در فیس بوک پس از اینکه شورای شهرستان کاستون 100000 دلار برای رونمایی از مجسمه اعطا کرد و بیش از 13000 نفر به این تظاهرات ابراز علاقه کردند، مسابقه ای را برای پرتاب تخم مرغ به سمت مجسمه پیشنهاد داده است.

مارگارت هیلدا تاچر، معروف به بانوی آهنین، اولین نخست وزیر زن در تاریخ بریتانیا و همچنین رهبر سابق حزب محافظه کار بود. او در سال 1975 به عنوان رهبر حزب انتخاب شد و چند سال بعد در سال 1979 با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه کاران نامزد شد و نخست وزیر بریتانیا شد.

از نظر سرسختی سیاسی، او را هم تراز وینستون چرچیل نخست وزیر معروف و بانفوذ بریتانیا در دهه های 1940 و 1950 می دانند. حمایت تاچر از بازار آزاد، کاهش خدمات عمومی و واگذاری سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی از جمله سیاست‌های معروف او به نام تاچریسم بود.

مخالفت او با ظهور اتحادیه های کارگری در بریتانیا او را به عنوان «بانوی آهنین» نیز معرفی کرد. او در آوریل 2013 درگذشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید