تحویل 400 تن تخم مرغ بیش از نیاز کشور / ادامه کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ نسبت به قیمت مصوب


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838970

کارکنان اتحادیه مرغ های تخمگذار دیروز از تحویل 400 تن تخم مرغ بیش از نیاز کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بیست و دوم اردیبهشت همزمان با تعدیل قیمت چهار کالای اساسی، مسئولان وزارت جهاد بارها اعلام کردند که مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد و به دلیل وجود سه کارخانه و کشتارگاه، کالاها روزانه وارد بازار می شوند. .

به گفته معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی 3000 تن روغن، 7600 تن مرغ داغ، 1500 تن مرغ منجمد، 30 تن شیر، 3000 تن تخم مرغ، 310 تن و 60 تن شکر قرمز. روزانه توزیع می شوند.

آقای مسعود امرالهی رئیس اداره بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی گفت: با وجود اینکه مشکلی در زمینه تولید تخم مرغ وجود ندارد، سیستم توزیع به دلیل نقص در سپرده گذاری و مبادله ارز توسط مدیران برخی شرکت های پخش با مشکل مواجه است. و فروشگاه‌ها: «طبق اعلام ما، شرکت‌های تولید تخم‌مرغ باید در این زمینه همکاری کنند.

رئیس اتحادیه پرندگان و ماهیان گفت: امروز با افزایش عرضه عمده قیمت به کمتر از نرخ مصوب رسیده است و با افزایش عرضه طی روزهای آینده قیمت عمده و خرده مرغ به زیر قیمت مصوب خواهد رسید. نرخ.

تحویل روزانه 400 تن تخم مرغ بیش از نیاز کشور

هفته گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ فله را 40 هزار تن، هر 1900 گرم شانه 76 هزار تن و هر 2 کیلوگرم را 80 هزار تن اعلام کرد.

آقای حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به افزایش عرضه تخم مرغ فله بیش از نیاز کشور، قیمت درب مرغ به حد مجاز نرسیده است. تعرفه جدید تخم مرغ بسته بندی تا پایان هفته اعلام می شود.

فروش هر تخم مرغ به قیمت 3000 تن گران است

کاشانی می گوید: فروش هر شانه تخم مرغ 90 هزار تن و هر تخم مرغ 3 هزار تن گران است و حداکثر قیمت هر تخم مرغ در فروشگاه ها باید 2600 تن باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گفت: روزانه 3 هزار تا 3 هزار و 100 تن تخم مرغ در کشور تامین می شود و حداکثر نیاز کشور 2600 تا 2700 تن است.

بر اساس اعلام اتحادیه پرورش دهندگان طیور، قیمت هر تخم مرغ به ازای هر گردن پرنده در حال حاضر به 62 هزار تن رسیده است که باعث حذف گله می شود. رسیدن به قیمت واقعی

نبود گوشت مرغ در فروشگاه ها ربطی به تولید ندارد

آقای محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه پرورش دهندگان طیور گوشتی، گفت: باید مقدمات نگهداری فراهم شود.

کمالی سروستانی می گوید: اگر برخی از فروشگاه ها مرغ عرضه نمی کنند، کارکنان مربوطه علت آن را بررسی کنند.

مشاور اتحادیه پرورش دهندگان طیور گوشتی گفت: ماهانه 230 تا 240 هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که با اصلاح نظام یارانه ای و کاهش مصرف، عرضه بیش از تقاضا می شود. این امر منجر به کاهش قیمت ها نسبت به قیمت های مصوب بازار می شود.

علیرغم اینکه مصرف روزانه مرغ تهران 1200 تن است، در روزهای اخیر حداقل 1600 تن توزیع شده است که به دلیل قیمت های قبلی صف های خرید طولانی را به دنبال داشته است.عرضه قیمت های جدید هیجان جدیدی در بازار ایجاد کرده است.

برخی از خرده فروشان از خرید خودداری می کنند که دلیل اصلی کمبود محصول در فروشگاه ها است

آقای ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار علت کمبود محصولات در برخی فروشگاه ها و مغازه ها را خودداری تجار از خرید تخم مرغ به دلیل گرانی عنوان کرد.

نبی پور می گوید: در تابستان به دلیل کاهش مصرف، گرما و کاهش قدرت خرید، قیمت کمتر از نرخ مصوب است، چرا که در شرایط فعلی به دلیل تولید 5000 تنی مازاد تولید کمتر از نرخ مصوب است.

طبق گزارش اتحادیه مرغ های تخمگذار، به طور معمول روزانه 2800 تا 2900 تن تخم مرغ مصرف می شود که در حال حاضر کمتر از این رقم است.

با اصلاح نظام یارانه ای و افزایش قیمت تخم مرغ، پیش بینی می شود به دلیل کاهش قدرت خرید، مصرف 30 درصد کاهش یابد که در کنار مازاد تولید، کاهش قیمت را به همراه داشت. محصول. برای رسیدن به دوره اعلام شده

اصلاح نظام یارانه ای و اعلام قیمت های جدید برای 4 کالای اساسی، تقاضا و هیجانی را در بازار از خرید با قیمت های قبلی ایجاد کرد که منجر به ایجاد صف های طولانی برای خرید و کمبود عرضه در برخی فروشگاه ها شد که نیاز به جدید و به دلیل تقاضا را داشت. با نزدیک شدن به وضعیت قبل، شاهد تغییر در بازار و سیر نزولی قیمت مرغ بودیم، هرچند که برای تحویل در خرده فروشی ها مشکلاتی وجود دارد، زیرا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های تولیدی کوتاه مدت از واریز پول خودداری می کنند و از خرید خودداری می کنند. مغازه داران.اعلام شد.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید