کاهش چشمگیر قیمت مرغ و تخم مرغ نسبت به نرمال مصوب / تولید روزانه هزار تن شیر در استان مرکزی


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839300

آهوان معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی دو روز گذشته قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار نسبت به نرخ مصوب کاهش یافته است که یکی از دلایل اصلی گرانی است. از خریدهای هفته گذشته «حمایت از تولیدکنندگان با خرید تضمینی مرغ آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا آهوان معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت تامین و توزیع محصولات پروتئینی در استان گفت: با توجه به جوجه ریزی که از فروردین ماه تا پایان خرداد ماه انجام شد، مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم. به طور کامل ارائه خواهیم کرد.


کاهش شدید قیمت مرغ و تخم مرغ نسبت به درصد مصوب/ 65 درصد تولید تخم مرغ در استان بیش از نیاز است.

آهوان ادامه داد: در دو روز اخیر قیمت مرغ در بازار نسبت به نرخ مصوب کاهش زیادی داشته است و این موضوع در آینده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد چرا که مرغدار ترغیب به جوجه‌گذاری نمی‌شود و اقداماتی صورت می‌گیرد و شرکت حمایت از تولیدکننده با خرید تضمینی مرغ آغاز خواهد شد.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: قیمت مرغ امروز در بازار 43 هزار تن است و روز گذشته مرغ زنده بین 30 تا 31 هزار تن خریداری شد. یکی از دلایل اصلی خریدهای زیاد در هفته گذشته است و هم اکنون عرضه با کاهش تقاضا مواجه شده است.

این برادری افزود: مشکلی برای تامین و توزیع تخم مرغ وجود ندارد و 65 درصد تولید در استان مرکزی بیش از نیاز است، اما قیمت تخم مرغ کمتر از مصوب است و دیروز قیمت هر کیلوگرم گوشت طیور به 23 هزار تن کاهش یافت. “


وضعیت کشتار و قیمت گوشت قرمز تثبیت شد/ تولید روزانه هزار تن شیر در استان مرکزی

وی در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت در روز شنبه به دلیل بحث حذف ارز 4200 تنی نوسان داشت اما امروز هم وضعیت کشتار و هم قیمت ها ثابت شده است و در حال حاضر قیمت کشتار 150 تا 160 هزار است. تن.” حتی امروزه گوشت گوسفندی به قیمت 180 تن و گوشت گاو 170 هزار تنی در مراکز خرید موجود است.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی درباره نرخ مصوب شیر در استان نیز بیان کرد: قیمت شیر ​​سه و دو دهم درصد چربی و بار میکروبی زیر صد هزار در برای دام برای دام 12 هزار تن در هر کیلوگرم است. به ازای هر دهم درصد چربی اضافی، 150 تن به نرخ پایه اضافه یا کاهش می یابد.

اخوان خاطرنشان کرد: استان مرکزی روزانه به طور متوسط ​​هزار تن شیر تولید می کند و طبق هماهنگی های انجام شده در صورت وجود شیر مازاد نیازی به خرید آن از تعاونی روستایی به قیمت مصوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید