نرخ مصوب هر عدد تخم پیتا اعلام شد/ قیمت تخم مرغ بذری چقدر است؟

نرخ مصوب هر عدد تخم پیتا اعلام شد/ قیمت تخم مرغ بذری چقدر است؟

روز جدید حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اعلام قیمت مصوب هر عدد تخم پیتا، گفت: قیمت تخم مرغ در ایران نسبت به دنیا ارزانتر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان طیور شهرستان میهن از گرانی عرضه هر تخم مرغ به صورت عمده بالای 3 هزار تومان خبر داد.

حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت فعلی هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری 35 هزار و 500 تومان است که معادل 68 هزار تا 74 هزار تومان است.

به گفته وی، قیمت گیت فعلی مرغ برابر با قیمت تعیین شده از 6 ماه قبل است و همواره با نوسانات 5 تا 7 درصدی در 20 روز و یک ماه گذشته همراه است.

کاشانی قیمت مناسب هر تخم مرغ فله ای در خرده فروشی ها را 3 هزار تومان اعلام کرد و گفت: ارائه قیمت های بالاتر گران فروشی است که دستگاه های ذیربط باید بر آن نظارت داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان طیور شهرستان میهن می گوید: روزانه 3400 تا 3500 تن تخم در کشور تولید می شود که 200 تا 300 هزار تن بیش از نیاز کشور است.

قیمت تخم مرغ در ایران پایین است

به گفته وی، با توجه به قیمت دستوری، تخم مرغ ایران ارزان‌تر از دنیاست که تبعات خطرناکی برای صنعت طیور دارد، زیرا پس از آزادسازی یارانه‌ها، صنعت طیور 10 هزار میلیارد تومان ضرر کرد.

کاشانی گفت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است و در صورت ادامه روند فعلی، پیش بینی می شود صادرات به ۵۰ هزار تن برسد. اما اگر این اتفاق بیفتد 50 هزار تن دیگر مازاد خواهیم داشت.

بر اساس اعلام اتحادیه مرغداران میهن، هر عدد پیتا با قیمت مصوب 85 تا 90 هزار تومان در غرفه های بازار به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید